polerowanie lamp - od czego zacząć?

Jak w tytule, nic dodać nic ująć :]
american
Bywalec
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 2 stycznia 2010, 12:03

Re: polerowanie lamp - od czego zacząć?

Post autor: american »

mozesz samemu, trzeba poswiecic troche czasu i efekt bedzie super
wibar
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 438
Rejestracja: 18 kwietnia 2013, 18:11

Re: polerowanie lamp - od czego zacząć?

Post autor: wibar »

Można to zrobić samemu.Ja to robiłem w ten sposób:przetarłem klosz papierem o gramaturze 2000 lub 2500,nie pamiętam już dokładnie.Trzeba to robić "na mokro",tzn.podczas tarcia papierem trzeba klosz co chwilę polewać wodą.Potem wytrzeć do sucha.nałożyć pastę polerską i polerować,najlepiej ścierką flanelową kilka razy.Mi ta czynność zajęła około godziny,lampy nie wymontowywałem z auta.Za papier i pastę zapłaciłem coś niewiele ponad 13 zł.Wcześniej reflektor był matowo-żółtawy,po tym zabiegu wyglądał prawie jak nowy.Pastę kupowałem w sklepie motoryzacyjnym na ul.Wyspiańskiego.
maverik
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 241
Rejestracja: 9 lutego 2010, 19:50

Re: polerowanie lamp - od czego zacząć?

Post autor: maverik »

Paste mozesz kupic Tempo obecnie pod nazwa Turbo, ale to jest czasowe potem znowu zrobia sie zolte, najlepiej jest prysnac srodkiem z UV
wibar
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 438
Rejestracja: 18 kwietnia 2013, 18:11

Re: polerowanie lamp - od czego zacząć?

Post autor: wibar »

mati78 pisze:Może ktoś to poczyta za auto reklame ... i słusznie :)
ale zapraszam na:
http://regeneracja-reflektorow-samochod ... reflektory

Wszystko opisałem najprościej jak potrafię, a sprawa naprawdę przedstawia się bardzo prosto.
W praktyce browarek, wolne popołudnie i własnym sumptem można osiągnąć naprawdę fajny efekt.
W razie pytań chętnie podpowiem co i jak.

Kolega wibar, powyżej pisze że wystarczy papier 2000. Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić - do podstawowego szlifu może i ok. Ale żeby usunąć twardą warstwę ochronną, polecam co najmniej gradację 1000, ja w praktyce zaczynam od 500 - 800, w zależności od uszkodzeń.
A i ważne, żeby szlifować papierem w poziomie (mocno), potem w pionie (słabiej) tą samą gradacją!

pzdr
Mati
Zgadza się że do głębszych uszkodzeń potrzebny jest papier ścierny o gradacji podanej przez Ciebie.Ja nie miałem uszkodzeń typu głębsze rysy/o czym zapomniałem napisać w powyższym poście/,tylko klosz lampy był matowy i pożółknięty i wystarczył mi 2000 lub 2500.Efekt naprawdę wart poświęcenia chwili pracy.I gdy lampy nie będą wyjmowane z auta,trzeba okleić taśma papierową wokół nich aby nie uszkodzić lakieru podczas ścierania papierem.
ODPOWIEDZ