problem z tyoyta 2.0 d4d
- kleszczkleszcz
- Przyjaciel Forum
- Posty: 290
- Rejestracja: 13 grudnia 2009, 21:56
- Lokalizacja: Jasło
problem z tyoyta 2.0 d4d
otóż zauważyłem ostatnio ze moja toyota delikatnie przykopca na czarno podam przykład jade sobie spokojnie np na 3 biegu dojeżdżam do skrzyżowania wrzucam 2 bieg i delikatnie dodaje gazu i właśnie w tym momencie pojawia sie delikatny czarny dymek w dzień praktycznie nie widocny jedynie wieczorem jak jedzie samochód za mną! dodam ze nigdy wcześniej tego nie widziałem autko ma przejechane 140 tys oryginał z polskiego salonu wiem ze diesel musi kopcić ale
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
turbo lub wtryski
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
witam ja mam też problem tylko z alfą 166 2,4 jtd kopci na czarno jak cholera zwłaszcza jak zimna potem troche mniej co może być i kto by to mógł ewentualnie sprawdzić i usunąć problem
- kleszczkleszcz
- Przyjaciel Forum
- Posty: 290
- Rejestracja: 13 grudnia 2009, 21:56
- Lokalizacja: Jasło
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
mam peknieta rurke ktora idzie od odmy do przewodu filtra powietrza potem do turba czy moze przez to auto przykopca delikatnie na czarno?
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
Witam, nie jestem mechanikiem ale turbo jest "przed" a nie "po" spalaniu. Ciemy dym raczej wskazuje konkretniejszy temat na linii silnik/wydech. Obstawialbym jakis przeciek - np jeden z wtryskiwaczy leje za duzo ropy na tlok. O ile pamietam te Toyoty nie maja DPFa, wiec efekt koncowy powinien byc wlasnie taki. Zrób test przelewowy i sprawdz wtryskiwacze. A auto nie zachowuje sie dziwnie? Brak mocy albo wrazenie ze nie pali na wszystkie gary? Gorzej jesli olej napedowy przedostaje sie jakos do komory spalania, wtedy to moze byc ciezki temat. Nie bierze Ci czasem oleju?
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
A może to jest szary dym? (Turbo się kończy?)
Masz tu co prawda po angielsku ale bardzo konkretnie opisane możliwe przyczyny. Mojej teorii nie wspomnieli, ale wtryskiwacz jak się kończy to może "lać" i masz wtedy ropę w wydechu, to się testuje najprościej przelewem (zestaw miarek i rurek to jakieś 200zł)
"What does BLACK smoke from my exhaust mean?
Black exhaust smoke means the engine is burning too much fuel. The first think you should check is your air-filter and other intake components like sensors, fuel injectors and the fuel-pressure regulator. Other reasons could be a clogged fuel return line. Black smoke is usually the easiest issue to diagnose and fix, but burning unnecessary fuel will definitely affect your fuel economy, so don’t think of avoiding this one to save money, it won’t work.
Any smoke coming from your car’s exhaust pipe is a sign that your car is in distress. Pay attention to what it needs to ensure more miles for your vehicle."
Wzięte z:
http://www.autoguide.com/auto-news/2015 ... mean-.html
Masz tu co prawda po angielsku ale bardzo konkretnie opisane możliwe przyczyny. Mojej teorii nie wspomnieli, ale wtryskiwacz jak się kończy to może "lać" i masz wtedy ropę w wydechu, to się testuje najprościej przelewem (zestaw miarek i rurek to jakieś 200zł)
"What does BLACK smoke from my exhaust mean?
Black exhaust smoke means the engine is burning too much fuel. The first think you should check is your air-filter and other intake components like sensors, fuel injectors and the fuel-pressure regulator. Other reasons could be a clogged fuel return line. Black smoke is usually the easiest issue to diagnose and fix, but burning unnecessary fuel will definitely affect your fuel economy, so don’t think of avoiding this one to save money, it won’t work.
Any smoke coming from your car’s exhaust pipe is a sign that your car is in distress. Pay attention to what it needs to ensure more miles for your vehicle."
Wzięte z:
http://www.autoguide.com/auto-news/2015 ... mean-.html
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
to są porady typu wymień se pół auta i na pewno trafisz
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
Nie zgadzam się. Możliwości jest kilka i trzeba będzie je jakoś posprawdzać, najlepiej specjalistycznymi gadżetami. Jak autor posta nie będzie wiedział jak zrobić przelew, i tak zgłosi się do mechanika. Nie mniej na polskich forach widzę od cholery Januszów udzielających porad własnie w ten sposób. (a'la "100% uszczelka pod głowicą etc") I tak się brnie w niepotrzebne koszta.borsuk1.8 pisze:to są porady typu wymień se pół auta i na pewno trafisz
A mechanicy jak robią? Serwisowałeś kiedyś jakieś nowocześniejsze auto u kogoś? Bardzo często rachunek skacze ponad 2000zl bo mechanik wymienil czujnik polozenia walu, cewke, kable, czyscil szklanki i inne czary-mary. zdarzylo mi sie to raz w renówce kilka lat temu - byl problem z przebiciem na kablach, pozornie łatwy do zdiagnozowania (wtedy nie mialem pojecia) - w ciemnosci przy zapalonym silniku pryskasz jakas wode z takiego dozownika jak do mycia szyb, zeby byla mgielka nad silnikiem i szukasz iskier. Jak wiązka ma przebicie - zobaczysz iskry. Ten typ rozebrał mi silnik (i złożył bez planowania głowicy/wymiany uszczelki) bo szukał czegoś innego.
Podstawa to wiedzieć jak co działa i co się robi. Napatrzyłem się na "Bedzie pan zadowolony" i zacząłem sam naprawiać sobie auta:) Może to nie ta robota co prawdziwego zawodowca, ale 90% sytuacji rozwiązuje sobie sam i jak coś stuka, to wiem gdzie i co.
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
Jesli ktos z was jako dziecko bawil sie w dotykanie jezykiem baterii 9V , i nadal zyje , to takie przebicie kabli zaplonowych moze sprawdzic dotykajac takich kabli zewnetrzna strona dloni , jesli bedzie przebicie , to kopne , ale nie zabije , - ZYJE JESZCZE PISZAC TO , A TAK ROBILEM .Tulix pisze:Nie zgadzam się. Możliwości jest kilka i trzeba będzie je jakoś posprawdzać, najlepiej specjalistycznymi gadżetami. Jak autor posta nie będzie wiedział jak zrobić przelew, i tak zgłosi się do mechanika. Nie mniej na polskich forach widzę od cholery Januszów udzielających porad własnie w ten sposób. (a'la "100% uszczelka pod głowicą etc") I tak się brnie w niepotrzebne koszta.borsuk1.8 pisze:to są porady typu wymień se pół auta i na pewno trafisz
A mechanicy jak robią? Serwisowałeś kiedyś jakieś nowocześniejsze auto u kogoś? Bardzo często rachunek skacze ponad 2000zl bo mechanik wymienil czujnik polozenia walu, cewke, kable, czyscil szklanki i inne czary-mary. zdarzylo mi sie to raz w renówce kilka lat temu - byl problem z przebiciem na kablach, pozornie łatwy do zdiagnozowania (wtedy nie mialem pojecia) - w ciemnosci przy zapalonym silniku pryskasz jakas wode z takiego dozownika jak do mycia szyb, zeby byla mgielka nad silnikiem i szukasz iskier. Jak wiązka ma przebicie - zobaczysz iskry. Ten typ rozebrał mi silnik (i złożył bez planowania głowicy/wymiany uszczelki) bo szukał czegoś innego.
Podstawa to wiedzieć jak co działa i co się robi. Napatrzyłem się na "Bedzie pan zadowolony" i zacząłem sam naprawiać sobie auta:) Może to nie ta robota co prawdziwego zawodowca, ale 90% sytuacji rozwiązuje sobie sam i jak coś stuka, to wiem gdzie i co.
Lub bezpieczniejsza metoda , otworzyc maske i w czasie wilgotnej pogody popatrzec na kable , jak bedzie przebicie , to iskra powinna przeskakiwac gdzies na silnik , bez polewania go woda.
A wracajac do tematu , moze to byc turbo , lub wtryski , tak jak juz zostalo to napisane , mozna tez wymienic olej z filtrami (powietrza i oleju) i wtedy sprawdzic, jesli dawno nie bylo to wymieniane.
- kleszczkleszcz
- Przyjaciel Forum
- Posty: 290
- Rejestracja: 13 grudnia 2009, 21:56
- Lokalizacja: Jasło
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
zauwazylem ze jak wylacze klimatronik to nie dymmi na czarno moze tu problem? a gzie w jasle sprawdze wtryski?
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
Klimatyzajca jest napedzana paskiem wielorowkowym i jak jest wlaczona to troche obciaza silnik . Ale mysle ze to nie dlatego ci dymi.
Wtryski - jest Bosch serwis ( ukladami wtryskowymi sie zajmuja ) w Przybowce , za Szebniami jak na Rzeszow - jedni chwala , inni nie , zadzwon zapytaj co ci powiedza ,
Turbo - zadzwon do Darka 606 138 010 , zobaczysz co ci doradzi i gdzie szukac problemu . Turbosprezarki regeneruje . http://www.turborzeszow.pl/
W Jasle w takich firmach jak PKS albo Trans Wiert tez powinni miec sprzet do sprawdzenia wtryskow , albo przynajmniej wiedziec gdzie z tym jechac.
Wtryski - jest Bosch serwis ( ukladami wtryskowymi sie zajmuja ) w Przybowce , za Szebniami jak na Rzeszow - jedni chwala , inni nie , zadzwon zapytaj co ci powiedza ,
Turbo - zadzwon do Darka 606 138 010 , zobaczysz co ci doradzi i gdzie szukac problemu . Turbosprezarki regeneruje . http://www.turborzeszow.pl/
W Jasle w takich firmach jak PKS albo Trans Wiert tez powinni miec sprzet do sprawdzenia wtryskow , albo przynajmniej wiedziec gdzie z tym jechac.
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
Dzięki za sugestię. Takie odpowiedzi lubię - konstruktywnie i czegoś nowego można sie dowiedzieć.szmitu3 pisze:Jesli ktos z was jako dziecko bawil sie w dotykanie jezykiem baterii 9V , i nadal zyje , to takie przebicie kabli zaplonowych moze sprawdzic dotykajac takich kabli zewnetrzna strona dloni , jesli bedzie przebicie , to kopne , ale nie zabije , - ZYJE JESZCZE PISZAC TO , A TAK ROBILEM .
Lub bezpieczniejsza metoda , otworzyc maske i w czasie wilgotnej pogody popatrzec na kable , jak bedzie przebicie , to iskra powinna przeskakiwac gdzies na silnik , bez polewania go woda.
A wracajac do tematu , moze to byc turbo , lub wtryski , tak jak juz zostalo to napisane , mozna tez wymienic olej z filtrami (powietrza i oleju) i wtedy sprawdzic, jesli dawno nie bylo to wymieniane.
@Kleszczkleszc - na klimatroniku sie nie znam niestety, ale intuicja podpowiada mi że jak włączasz klime to spalanie idzie w górę, prawda? Może jednak któryś wtryskiwacz?
A gdzie - niestety nie wiem, jeszcze tego w Jaśle nie miałem okazji robić.
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
Wymieniles juz ta rurke , skoro wiesz ze jest peknieta ?kleszczkleszcz pisze:mam peknieta rurke ktora idzie od odmy do przewodu filtra powietrza potem do turba czy moze przez to auto przykopca delikatnie na czarno?
Moze to jakies podcisnienie i czyms steruje i to tez moze byc przyczyna.
http://www.motodiesel.pl/silniki/3033-s ... 0-d4d.html - zobacz na ta strone , bardzo fajne rzeczy tam sa.
Jesli masz turbo ze zmienna geometria lopatek , to one mogly sie zabrudzic , i nie dzialaja jak powinny , to tez czesty problem jesli ktos nie jezdzi "dynamicznie" lub po "niemieckich autostradach" zeby przegonic takiego diesla kilkadziesiat kilometrow na wiekszych obrotach.
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
Ja tez staram sie samemu cos naprawiac w aucie , albo przynajmniej wyszukac informacji " co by to moglo byc ?" zeby mi mechanik pol auta nie wymienial...Tulix pisze:Podstawa to wiedzieć jak co działa i co się robi. Napatrzyłem się na "Bedzie pan zadowolony" i zacząłem sam naprawiać sobie auta:) Może to nie ta robota co prawdziwego zawodowca, ale 90% sytuacji rozwiązuje sobie sam i jak coś stuka, to wiem gdzie i co.borsuk1.8 pisze:to są porady typu wymień se pół auta i na pewno trafisz
Dobrego mechanika samochodowego trzeba dobrze szukac , zeby mial wiedze i umiejetnosci.
Nawet drogie autoryzowane serwisy moga popsuc auto , i to wcale nie jest prawda ze skoro to jest " autoryzowany serwis" to ci dobrze auto naprawi.
Prosty przyklad: znajomy mial Forda Kuga, pojechal do "Forda" zmienic opony , myslac ze " wole wiecej zaplacic i miec pewnosc ze bede mial dobrze zrobione" , to tak mu dokrecili sruby , ze na drugi dzien zlamal 3 klucze do kol zeby odkrecic jedna srube. Tak na tym wyszedl , ze 3 tygodnie walczyl z serwisem zeby mu to naprawili i dali nowy zestaw srub do kol ( bo stare do niczego sie juz nie nadawaly).
- kleszczkleszcz
- Przyjaciel Forum
- Posty: 290
- Rejestracja: 13 grudnia 2009, 21:56
- Lokalizacja: Jasło
Re: problem z tyoyta 2.0 d4d
dzisiaj sprawdziłem korekcje wtrysków
1 0,8
2 1,1
3 5
4 0,9
i pewnie przez to przykopca jak ruszam i rano niekiedy chodzi przez 5 sek jakby nie pali na wszystkie gary
1 0,8
2 1,1
3 5
4 0,9
i pewnie przez to przykopca jak ruszam i rano niekiedy chodzi przez 5 sek jakby nie pali na wszystkie gary