Zerwanie umowy z Cyfrą+

Szukasz jakiejś konkretnej informacji, usługi, przedmiotu itp? Ale nie wiesz gdzie można coś takiego uzyskać?
Awatar użytkownika
ichiro
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 5 listopada 2012, 16:04
Lokalizacja: Jasło

Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: ichiro »

Witam. Mam taki problem z zerwaniem umowy z cyfrą plus.
Sprawa wygląda tak.
Miałem umowę do września roku 2012 i oni sami mi tą umowę automatycznie przedłużyli.
Następnie w grudniu napisałem im list polecony, że chcę zerwać tą umowę.
Odpowiedź miałem uzyskać w ciągu miesiąca od wysłania listu.
W odpowiedzi otrzymałem, że jeśli chcę zerwać umowę to muszę jeszcze płacić przez 3 miesiące abonament po rezygnacji z ich usług.

Mam pytanie, czy oni mogą tak robić z klientem?
Dowiedziałem się również, że jest w Jaśle takie coś jak federacja konsumenta, gdzie jest człowiek, który doradza ludziom, jak postępować w takich sytuacjach. Czy był ktoś u tego człowieka i uzyskał pomoc?
zapytanie
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 269
Rejestracja: 19 lutego 2010, 17:20

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: zapytanie »

Miałem podobną sytuację tylko że z MixPlusem.
Nie używałem numeru, jednak do końca umowy pozostawał mi okres czterech miesięcy. Z głupoty na miesiąc przed zakończeniem umowy wybrałem się do salonu by ten fakt zgłosić. Zostałem poinformowany że kolejne (ostatnie ze starej umowy) doładowanie, było by automatycznie przedłużeniem okresu doładowań.
Niestety, jak widać w tym kraju można robić co się tylko chce, nawet "podpisać" umowę bez podpisu :)
Ostatnio zmieniony 20 stycznia 2013, 21:37 przez zapytanie, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jacek1986
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 415
Rejestracja: 5 sierpnia 2008, 20:46
Lokalizacja: Jasło

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: Jacek1986 »

Nie dziw się, jeśli nie zerwałeś umowy przed jej ukończeniem. Jeśli miałeś umowę do września i jej nie zerwałeś to oni automatycznie ci ją przedłużyli. Trzeba było przedłużyć lub ją zerwać przed tą datą. Jedyną możliwością, umożliwiającą zerwanie umowy jest zmiana regulaminu przez C+ i to może być podstawą do zerwania umowy. Na licznych forach internetowych można znaleźć info na temat rozwiązania umowy właśnie na podstawie zmiany regulaminu przez nich. Moją podpowiedzią będzie wpisanie w google: LAKI i wejście na forum- dużo jest napisane w tym temacie.
Awatar użytkownika
kokos
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 499
Rejestracja: 8 maja 2006, 15:09
Lokalizacja: The City of Jasło

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: kokos »

ichiro pisze:Witam. Mam taki problem z zerwaniem umowy z cyfrą plus.
Sprawa wygląda tak.
Miałem umowę do września roku 2012 i oni sami mi tą umowę automatycznie przedłużyli.
Następnie w grudniu napisałem im list polecony, że chcę zerwać tą umowę.
Odpowiedź miałem uzyskać w ciągu miesiąca od wysłania listu.
W odpowiedzi otrzymałem, że jeśli chcę zerwać umowę to muszę jeszcze płacić przez 3 miesiące abonament po rezygnacji z ich usług.

Mam pytanie, czy oni mogą tak robić z klientem?
Dowiedziałem się również, że jest w Jaśle takie coś jak federacja konsumenta, gdzie jest człowiek, który doradza ludziom, jak postępować w takich sytuacjach. Czy był ktoś u tego człowieka i uzyskał pomoc?
O ile się nie mylę siedzibę ma w JDK. Swego czasu korzystałem z usług. Trzeba podejśc, przedstawic sytuację i wszystkiego dowiesz się na miejscu.

Swoją drogą, zerwać umowę z C + nie jest tak łatwo. Haczyków w umowie, że hoho. Jednak trzeba próbować i walczyć o swoje. Powodzenia życzę :)
lenkamii
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 274
Rejestracja: 28 grudnia 2008, 21:14

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: lenkamii »

Przez to kazali Ci płacić jeszcze 3 mc bo o ile się nie mylę tyle u nich wcześniej trzeba wypowiedzieć....jest to w umowie tez ile sie nie mylę....
Endriu997
Weteran
Weteran
Posty: 70
Rejestracja: 5 lipca 2010, 07:19

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: Endriu997 »

Tak właśnie jest, miałem umowę z Cyfrą, co prawda jakieś 10 lat temu ale było coś takiego, 3 miesięczny okres wypowiedzenia jak Ci sami przedłużą. Nie pamiętam tego teraz dokładnie ale bujałem się z nimi chwilę :) Niestety umowy trzeba czytać dokładnie.
amivisage
Guru
Guru
Posty: 125
Rejestracja: 26 maja 2011, 00:03

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: amivisage »

ichiro pisze:Witam. Mam taki problem z zerwaniem umowy z cyfrą plus.
Miałem umowę do września roku 2012 i oni sami mi tą umowę automatycznie przedłużyli.
Następnie w grudniu napisałem im list polecony, że chcę zerwać tą umowę.
Odpowiedź miałem uzyskać w ciągu miesiąca od wysłania listu.
W odpowiedzi otrzymałem, że jeśli chcę zerwać umowę to muszę jeszcze płacić przez 3 miesiące abonament po rezygnacji z ich usług.
Mam pytanie, czy oni mogą tak robić z klientem?
"oni sami" = nie oni sami tylko TY SAM, bo nie podjąłeś decyzji w okresie trwania promocji co dalej z tą umową robisz.
Nie chciało się przeczytać jednej strony regulaminu, czy nie potrafiło się czytać ze zrozumieniem?
Żadnej krzywdy ci nie zrobili, jedynie zrobiłeś ją sobie sam. Dramatyzujesz jakbyś co najmniej musiał płacić 3 miesiące a nic nie oglądać.
Ciesz się, że to nie konająca kablówka Stream Communications, tam automatycznie masz przedłużenie umowy z podwyżką ceny 250%. Ciesz się również, że to nie nowo narodzona Multimedia tam automatycznie masz przedłużenie umowy na... 12 miesięcy. Przeważnie każdy normalny operator ma 3 miesięczny okres wypowiedzenia i nie jest to tragedia. Gorsze jest jednak ukrywanie, a może dokładniej utrudnianie poznania ceny po okresie promocyjnym. Coś tam zapewne wiecej zapłacisz, może 50-75%, ale chyba się nie spodziewałeś promocji do końca świata. Wypowiadasz umowe, oglądasz jeszcze 3 miesiące i koniec twojej "udręki", ewentualnie możesz obniżyć pakiety. Jak dla mnie to właśnie dostęp satelitarny do TV jest najlepszym rozwiązaniem, co do umów, ceny i jakości otrzymywanej usługi.
Brilette
Debiutant
Debiutant
Posty: 4
Rejestracja: 20 stycznia 2013, 14:25

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: Brilette »

Dokładnie niesetety nie chce sie nam czytac umow i potem mamy proetensje do wszystkim na około, bo ja nie wiedzialam nie chcialem...niestety wszystkie umowy maja swoje prawa i trzeba sie z tym liczyc;o)
scand
Guru
Guru
Posty: 193
Rejestracja: 30 kwietnia 2012, 22:04

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: scand »

guzik prawda, czytanie swoją droga ale najważniejsza jest uczciwość sprzedającego, bo chocbys uważał się za kogos kto sie na tym zna i tak nie ogarniesz wszystkich rabatów, ulg przyłączeniowych, obniżek i kar to nie możliwe...ja sam się teraz w piers uderzyłem bo sam nie wiem co po roku będzie w moim przypadku też mam cyfrę i nie wiem czy mi sami przedłuża o kolejny taki sam okres rozliczeniowy czy co..miałem "n"ke to dzwonili co rok miesiąc przed końcem umowy z nowa oferta...
Awatar użytkownika
a-tatutek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 289
Rejestracja: 28 czerwca 2010, 15:51

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: a-tatutek »

Jacek1986 pisze: Moją podpowiedzią będzie wpisanie w google: LAKI i wejście na forum- dużo jest napisane w tym temacie.
Również polecam zajrzeć na tę stronę.

Według mnie nie sądzę żebyś coś wielce wskórał u rzecznika praw konsumenta, ponieważ zgodziłeś się na warunki zawarte w umowie, usługa była realizowana prawidłowo od początku trwania umowy. Nawet jeżeli warunku umowy w trakcie jej trwania się zmieniły, to jeżeli nie złożyłeś wtedy na piśmie że się z nimi nie godzisz, to teraz kiedy już dawno po fakcie nie możesz się tym podeprzeć chcąc zerwać umowę bez konsekwencji.

Cyfra+ tak jak i Polsat Cyfrowy (nie wiem jak inne- zapewne podobnie) mają okres wypowiedzenia 3 mies, więc jeżeli chce się umowę zakończyć należy odpowiednio wcześniej to pismo wysłać. Nie działa to na zasadzie dzisiaj zgłaszam jutro/za tydzień umowy już nie ma. Czytanie regulaminów nie boli, tym bardziej że jest jak byk jest punkt: (znalezione w kila sek.)

Artykuł 6. CZAS OBOWIĄZYWANIA UMOWY
§1. Umowę zawiera się na łączny okres będący sumą 12 kolejnych pełnych miesięcy
(lub innego okresu wynikającego z oferty promocyjnej) oraz dni, które upłynęły
od daty zawarcia Umowy do ostatniego dnia miesiąca, w którym Umowa została
zawarta, w przypadku, gdy dzień zawarcia Umowy nie jest pierwszym dniem miesiąca
kalendarzowego („Okres Minimalny”). W wypadku gdy w Okresie Minimalnym,
na który została zawarta Umowa, Abonent nie zawiadomi Operatora CYFRY+
na piśmie listem poleconym, że nie zamierza kontynuować Umowy, wówczas Umowę
zawartą na Okres Minimalny uważa się za zawartą na czas nieokreślony. W wypadku
zawiadomienia o powyższym w ostatnim miesiącu Okresu Minimalnego Umowa ulega
rozwiązaniu na koniec miesiąca kalendarzowego następującego po ostatnim miesiącu
Okresu Minimalnego.
§2. Po upływie Okresu Minimalnego Umowę przedłużoną na czas nieokreślony każda
ze stron może wypowiedzieć z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia, ze skutkiem
rozwiązującym na koniec miesiąca kalendarzowego. Wypowiedzenie Umowy jest
skuteczne, jeżeli zostanie dokonane w formie pisemnej i doręczone drugiej stronie
listem poleconym.


Na marginesie-zanim zostanę oskarżona- nie jestem pracownikiem C+ czy CP, ani też punktów sprzedaży.
Po prostu czytam regulaminy, staram się chociaż mniej więcej orientować jak wygląda zawieranie, zrywanie, przedłużanie umów, zwroty, reklamacje. Wolę wiedzieć niż później pluć sobie w brodę.

Poza tym, ciesz się że na czas nieokreślony, a nie od razu z automatu kolejną umowę terminową (zerwanie=kara).
Kudłaty
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 464
Rejestracja: 3 grudnia 2011, 15:02

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: Kudłaty »

Dokładnie ale dawniej nie było czegoś takiego,też miałem z tym problem.
i własnie dzisiaj przyszedł mi ostatni rachunek
mario1562
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 486
Rejestracja: 15 października 2010, 15:40

Re: Zerwanie umowy z Cyfrą+

Post autor: mario1562 »

Dowiedziałem się również, że jest w Jaśle takie coś jak federacja konsumenta, gdzie jest człowiek, który doradza ludziom, jak postępować w takich sytuacjach. Czy był ktoś u tego człowieka i uzyskał pomoc?
Tak jest w jaśle rzecznik praw konsumentów i radca prawny w jednym, dokladniej to w starostwie na drugim pętrze zaraz obok wydziału komunikacji. Ja bylem u tego pana dwa razy, bardzo pomógł, doradzil co robic i pomogło.
ODPOWIEDZ