Strona 1 z 2

Sport i dieta

: 3 lutego 2015, 02:29
autor: sebmroz
Witam, w grudniu 2012roku zaprzestałem trenować, dokładnie - koszykówkę. Trenowałem 4-5 razy w tygodniu, bardzo intensywnie i nagle przerwałem. Przez ten czas, do teraz przytyłem ok 10 kg. Ważę ok 89-90kg. Przytyłem sporo w udach, pośladkach oraz brzuchu. Zrobiły mi się rozstępy na udach. Dodam, że od grudnia do teraz raczej byłem bierny fizycznie.
Czy moglibyście mi doradzić jakąś dietę i ćwiczenia?Szukam również dietetyka ale nie wiem kogo mam wybrać http://www.rankinglekarzy.pl/lekarze/dietetyk/ . Wiem, że ten problem nagłego przytycia spotyka wielu sportowców, którzy zakończyli karierę.
Z mojej strony dodam, że ograniczyłem posiłki do dwóch dziennie, śniadanie i obiad, ew na kolacje jabłko itp.
Do tego codziennie 2serie brzuszków po 30 i po 4 dniach zauważyłem jakieś 0,8kg mniej na wadze. Proszę o pomoc!

Waga: 90kg
Wzrost: 179cm
Wiek: 26 lat

Re: Sport i dieta

: 3 lutego 2015, 21:48
autor: Mieszko_1985
spowolnił się metabolizm i kilogramy do przodu, norma. natomiast nic gorszego jak dwa posiłki dziennie nie mogłeś zrobić. gwarantuję, że od brzuszków nie schudłeś 0,8kg ani nie schudniesz

Re: Sport i dieta

: 15 kwietnia 2015, 17:55
autor: JasieQ
No bieznia czy orbitrek w domu to sredni pomysl, chyba ze ma sie serio dom a nie mieszkanie, albo piwnice. Hantle moga byc:> I kup mu od razu opakowanie Chela-Mag B6 na zakwasy hehe bo potem bedzie jeczal, abys go masowala hehe

Re: Sport i dieta

: 18 maja 2015, 23:36
autor: bajbuch
Nie 2 posiłki a powinno być 5, czyli częściej ale mniejsze porcje, dodatkowo dużo wody. Trzeba też zwracać uwagę na to co to są za posiłki czy nie są to aby fast foody itd. By schudnąć musisz obliczyć swój bilans kaloryczny (kalkulatorów do obliczania pełno na necie) i odciąć tak z 200 - 300 kcal. Czyli w skrócie musisz mieć ujemny bilans kaloryczny. Ale dieta to tylko połowa sukcesu. Co do treningów to polecam zacząć bieganie, jeśli czujesz się na siłach to interwały. Możliwości jest mnóstwo: basen, bieganie,rower, a dla bardziej doświadczonych HIIT bądź TABATA. Do tego najlepiej dodać trening siłowy, na początku obwodowy czyli w planie FBW (poczytaj na necie np. o planie Spartakusa bądź 300 Spartan - z dobrym obciążeniem będzie ostro - ostrzegam ;) ) Co do mięśni brzucha oczywiście możesz je wzmocnić stosując kółko, drążek (podciąganie nóg w zwisie), ABS itd. ale mając tłuszczyk to choćbyś nie wiadomo jak mocno je ćwiczył nie będą one widoczne. W każdym bądź razie najważniejsza jest systematyczność. Tak więc trzymam kciuki :)

Re: Sport i dieta

: 28 maja 2015, 20:58
autor: kubeczek07
Myślę, że w ćwiczeniach ważna jest systematyczność. Trzeba uważnie patrzeć i na ćwiczenia, nie wszystkie nadają się dla nas. Raz mogą pomóc, raz zaszkodzić. Wszystkiego dobrego życzę w celu osiągnięcia formy :)

Re: Sport i dieta

: 2 czerwca 2015, 09:23
autor: Margines
Czy ktoś próbował ten polecony Nopalin ? Jakie wyniki ? :)

Re: Sport i dieta

: 8 czerwca 2015, 21:39
autor: Mecenas
Dwa ostatnie posty to taki tragiczny spam, aż się rzygać chce... :rozpacz: :rozpacz: :rozpacz: :cenzura: :cenzura: :cenzura:

Re: Sport i dieta

: 11 czerwca 2015, 21:02
autor: olka84
Policz zapotrzebowanie, policz ile dotąd jadłeś i wszystko się wyjaśni

Re: Sport i dieta

: 18 listopada 2016, 15:36
autor: makuba
sebmroz pisze:Z mojej strony dodam, że ograniczyłem posiłki do dwóch dziennie, śniadanie i obiad, ew na kolacje jabłko itp.
Powinieneś zrobić dokładnie na odwrót - czyli zwiększyć ilość posiłków, ale muszą one być mniej kaloryczne i dobrze skomponowane. Wiesz chociaż, jaka jest Twoja całkowita przemiana materii czy masz zamiast sobie szkodzić w błogiej niewiedzy?

Re: Sport i dieta

: 6 czerwca 2018, 09:46
autor: papatka
No tak jedzenie tylko dwa razy dziennie to nie jest najlepszy pomysł... Dieta nie polega na tym, żeby się głodzić.

Re: Sport i dieta

: 17 czerwca 2018, 22:39
autor: niepokorny
rower, rower i jeszcze raz rower
a dieta - oczywiście rower

Re: Sport i dieta

: 18 czerwca 2018, 09:17
autor: biosqn
Po pierwsze! Nie wydawaj na siłownie, trenerów, suplementy itd. Kup sobie jakieś książki o trenowaniu i odżywianiu, najlepiej z masą własnego ciała i zacznij się douczać. Ludzie tutaj zrobią Ci krzywdę bo nawet Cię nie widząc, piszą co dla ciebie jest lepsze a co nie. Piszą tutaj o przemianie materii... a równie dobrze możesz mieć problemy zdrowotne o których nie wiesz więc wizyta u lekarza była by dobrze widziana na początek. Wiele chorób pojawia się z wiekiem a o wielu nie wiemy jak np tarczyca, źle pracujące nadnercza, cukrzyca itd
niepokorny pisze:rower, rower i jeszcze raz rower
a dieta - oczywiście rower
I nic rower nie da bo chłopaka zalewa wodą i tłuszcz i aby się go pozbyć FBW i to najlepiej intensywne skoro był sportowcem albo praca fizyczna. A ten rower może być co najwyżej dodatkiem ale od samej jazdy na rowerze jeszcze nikt nie schudł!

Re: Sport i dieta

: 23 czerwca 2018, 12:21
autor: zbychu
Rower oczywiście, ale nie zawsze to jest możliwe choćby ze względu na pogodę. A siłownia zawsze wskazana. Taka domowa, jak w przykładzie mam plany na cały rok.

Re: Sport i dieta

: 9 lipca 2018, 16:03
autor: Julia28
Rower to i u mnie podstawa, zgadzam się z wieloma osobami, które wcześniej o tym napisały.
Też miałam ten problem - w pewnym momencie odrobinę się zaniedbałam, jeśli chodzi o ćwiczenia i waga poszła w górę.

Na szczęście uwielbiam rower i dlatego teraz, kiedy jest lato - korzystam, ile wlezie!
Teraz planuję nowy strój i plecak, który już mam upatrzony tutaj: https://centrosport.com.pl/
i pewnie niebawem będę zamawiać, bo mam nowe, lepsze wyniki.

Potrzebna Ci będzie spora motywacja, żeby odzyskać kondycję, jeśli jest tak źle.
Najważniejsze, że już zauważyłaś problem i szukasz, jak go rozwiązać.

Re: Sport i dieta

: 9 lipca 2018, 21:24
autor: Jozin.1
Spadaj stąd durny wklejaczu linków. dział reklam jest gdzie indziej...