Witajcie,
jak wrażenia po wynikach?
Matura 2015.
Re: Matura 2015.
Wrażenia bardzo dobre. Moja "zdawalność" 100% Gratuluję wszystkim moim tygrrrrysom!Emily pisze:Witajcie,
jak wrażenia po wynikach?
Re: Matura 2015.
U mnie "zdawalność" z angielskiego też 100.
-
- Guru
- Posty: 109
- Rejestracja: 15 czerwca 2012, 16:21
Re: Matura 2015.
A nie wiecie może jak kształtuje się zdawalność w jasielskich szkołach?
Re: Matura 2015.
Ostatecznie bedzie wiadomo w sierpniu. Niestety szkoły powinny również obowiązkowo podawać liczbę absolwentów. bez tego "zdawalność" nie ma sensu. U mnie faktycznie wyniosła 100% bo liczba absolwentów równała się liczbie przystępujących do egzaminu.karoluch25 pisze:A nie wiecie może jak kształtuje się zdawalność w jasielskich szkołach?
Re: Matura 2015.
Ci co nie zdali matury powinni mieć zakaz studiowania, a już na patologię zakrawa fakt, że w sierpniu robi się dla nich poprawki i potem idą na studia.
Re: Matura 2015.
I czego zakaz jeszcze? jeżeli ktoś nie zdał np. z matematyki ponieważ jej nie umie i musi się na sile jej uczyć tylko po to, żeby później iść na studia na profil humanistyczny.. Jeżeli by było tak jak Ty piszesz bez poprawek to z pewnością prędzej czy później wycofali by to w trybie natychmiastowymajaks1 pisze:Ci co nie zdali matury powinni mieć zakaz studiowania, a już na patologię zakrawa fakt, że w sierpniu robi się dla nich poprawki i potem idą na studia.
Dla mnie to jest taka głupota że..rozumiem jeżeli ktoś potrafi matematykę, lubi ją i pisze rozszerzoną to niech pisze śmiało, później będzie miał łatwiej żeby się gdzieś dostać, gdzie matematyka przeważa inne przedmioty.
Sam znam kilka osób co napisało matury z wszystkiego mieli po 80-90% a z matematyki nie dali rade napisać wymaganych do zaliczenia..także
Re: Matura 2015.
Rzeczywiście to wielki problem, przez 3 lata szkoły średniej nauczyć się matmy, żeby na maturze dostać te 30%, normalnie szok A jeszcze dodatkowo, można wziąć korki, co w dzisiejszych czasach jest już nagminne. Nie rozśmieszaj mnie, potem idą takie imbecyle na studia. Nie dziwota, że w dzisiejszych czasach dyplom się zdewaluował.President pisze:I czego zakaz jeszcze? jeżeli ktoś nie zdał np. z matematyki ponieważ jej nie umie i musi się na sile jej uczyć tylko po to, żeby później iść na studia na profil humanistyczny.. Jeżeli by było tak jak Ty piszesz bez poprawek to z pewnością prędzej czy później wycofali by to w trybie natychmiastowymajaks1 pisze:Ci co nie zdali matury powinni mieć zakaz studiowania, a już na patologię zakrawa fakt, że w sierpniu robi się dla nich poprawki i potem idą na studia.
Dla mnie to jest taka głupota że..rozumiem jeżeli ktoś potrafi matematykę, lubi ją i pisze rozszerzoną to niech pisze śmiało, później będzie miał łatwiej żeby się gdzieś dostać, gdzie matematyka przeważa inne przedmioty.
Sam znam kilka osób co napisało matury z wszystkiego mieli po 80-90% a z matematyki nie dali rade napisać wymaganych do zaliczenia..także
Re: Matura 2015.
Jakoś w pogardzanej komunie była na maturze OBOWIĄZKOWA matematyka i nie w takiej prymitywnej postaci, jak to coś tutaj. Za trzy błędy ortograficzne oblewało się maturę z polskiego. Co za tym idzie matura, egzamin dojrzałości była, paradoksalnie, dla elity, nie dla mas.
Re: Matura 2015.
No wielki problem wielki, ponieważ trzeba na sile gościa uczyć.Moje zdanie jest proste albo rozumiem matematykę, albo nie i do widzenia.ajaks1 pisze:Rzeczywiście to wielki problem, przez 3 lata szkoły średniej nauczyć się matmy, żeby na maturze dostać te 30%, normalnie szok A jeszcze dodatkowo, można wziąć korki, co w dzisiejszych czasach jest już nagminne. Nie rozśmieszaj mnie, potem idą takie imbecyle na studia. Nie dziwota, że w dzisiejszych czasach dyplom się zdewaluował.President pisze:I czego zakaz jeszcze? jeżeli ktoś nie zdał np. z matematyki ponieważ jej nie umie i musi się na sile jej uczyć tylko po to, żeby później iść na studia na profil humanistyczny.. Jeżeli by było tak jak Ty piszesz bez poprawek to z pewnością prędzej czy później wycofali by to w trybie natychmiastowymajaks1 pisze:Ci co nie zdali matury powinni mieć zakaz studiowania, a już na patologię zakrawa fakt, że w sierpniu robi się dla nich poprawki i potem idą na studia.
Dla mnie to jest taka głupota że..rozumiem jeżeli ktoś potrafi matematykę, lubi ją i pisze rozszerzoną to niech pisze śmiało, później będzie miał łatwiej żeby się gdzieś dostać, gdzie matematyka przeważa inne przedmioty.
Sam znam kilka osób co napisało matury z wszystkiego mieli po 80-90% a z matematyki nie dali rade napisać wymaganych do zaliczenia..także
Są osoby co matematykę uważają za przyjemność i nie widzą w tym nic trudnego, bo ją rozumieją i tyle, ale są również tacy, którzy muszą siedzieć godzinami przed książką aby wykuć jeden dział i raz się nauczy a raz nie.Czyli prosty wniosek dla niego jest to wielki problem
Takie jest moje zdanie..
@Amatorski (down) \/
Dobrze powiedziane i objaśnione, kiedy było trudniej a kiedy łatwiej.Dragoness rzeczywiście w tamtych czasach sama "Elita" zaliczała maturę
Re: Matura 2015.
Przecież to za czasów "komuny" wyrzucono matematykę z listy przedmiotów obowiązkowych.dragoness pisze:Jakoś w pogardzanej komunie była na maturze OBOWIĄZKOWA matematyka i nie w takiej prymitywnej postaci, jak to coś tutaj.
A co do "prymitywnej postaci", to przypominam, że wcześniej egzamin maturalny z matematyki trwał aż 5 godzin i piszący wybierał trzy zadania z listy. I tylko te wybrane zadania podlegały ocenie (notabene przez nauczyciela, który uczył daną klasę i któremu zależało, by miał jak najmniejszą liczbę oblanych, bo był z tego rozliczany). Wypadłoby też wspomnieć o nagminnym i tolerowanym odpisywaniu.
Obecnie czas trwania to 180 minut i ponad trzydzieści zadań do rozwiązania, zaś wynik oblicza sie z stosunku do sumy liczby punktów do uzyskania ze wszystkich zadań. A za odpisywanie prace się unieważnia.
Z drugiej strony umiejętności potrzebne do uzyskania 30% można wyćwiczyć, ale to już inny temat.
Re: Matura 2015.
Matmę wyrzucono z matury już po 1989r., a co do presidenta, idąc twoim tokiem myślenia języki obce też powinny być wyrzucone z matury bo przecież są osoby, które mają kłopot z ich nauką, najlepiej zlikwidować wszystkie egzaminy i dać wam wszystko za darmo, bo przecież wam się należy z urzędu matura. Koleś żałosny jesteś. President jeśli ty masz kłopoty z nauczeniem się tabliczki mnożenia czy ułamków to cienko z tobą.amatorski pisze:Przecież to za czasów "komuny" wyrzucono matematykę z listy przedmiotów obowiązkowych.dragoness pisze:Jakoś w pogardzanej komunie była na maturze OBOWIĄZKOWA matematyka i nie w takiej prymitywnej postaci, jak to coś tutaj.
A co do "prymitywnej postaci", to przypominam, że wcześniej egzamin maturalny z matematyki trwał aż 5 godzin i piszący wybierał trzy zadania z listy. I tylko te wybrane zadania podlegały ocenie (notabene przez nauczyciela, który uczył daną klasę i któremu zależało, by miał jak najmniejszą liczbę oblanych, bo był z tego rozliczany). Wypadłoby też wspomnieć o nagminnym i tolerowanym odpisywaniu.
Obecnie czas trwania to 180 minut i ponad trzydzieści zadań do rozwiązania, zaś wynik oblicza sie z stosunku do sumy liczby punktów do uzyskania ze wszystkich zadań. A za odpisywanie prace się unieważnia.
Z drugiej strony umiejętności potrzebne do uzyskania 30% można wyćwiczyć, ale to już inny temat.
Re: Matura 2015.
Dopiero w roku 1986 zlikwidowano matematykę. Rozwiązanie tych trzech zadań spokojnie zajmowało pięć godzin.
Na przykład takie
Na przykład takie
Zakres materiału dla klas o profilu ogólnym był taki jak w tej chwili na poziomie rozszerzonym, co było straszne dla niektórych, stad odpisywanie (wcale nie nagminne) Fakt, że sprawdzali nauczyciele z danej szkoły raczej przeszkadzał, niż pomagał, bo wtedy raczej nikt nie przejmował się statystykami "zdawalności". Natomiast strach było podpaść, bo maturę można było po prostu oblać (na przykład odmawiając uczestnictwa w pochodzie pierwszomajowym). Cóż... ajaks ma trochę racji. Matura NIE powinna być dla wszystkich.1. W kulę o promieniu R wpisano graniastosłup prawidłowy trójkątny. Wyznacz objętość tego graniastosłupa jako funkcję długości krawędzi jego podstawy i zbadaj przebieg zmienności tej funkcji.
2. Z urny, w której znajduje się sześćset jednakowych kartek ponumerowanych od 1 do 600, losujemy kolejno bez zwracania dwie kartki. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że numery obydwu wylosowanych kartek są podzielne przez 7.
3. Rozwiąż nierówność: \frac{1}{x+1} + \frac{1}{(x+1)^2}+...+ \frac{1}{(x+1)^n}+...<3x-2
4. Bok kwadratu zawarty jest w prostej o równaniu y-3x+1 = 0. Środek symetrii tego kwadratu ma współrzędne (4,1). Wyznacz równania prostych zawierających pozostałe boki tego kwadratu.
5. W trapezie ABCD, o dłuższej podstawie AB, proste zawierające boki nierównoległe AD i BC są prostopadłe, zaś miary kątów DAC i ABC i równe. Oblicz pole tego trapezu, mając dane |AD| = a i \sphericalangle ABC=\alpha.
Re: Matura 2015.
1985 był ostatnim rokiem, w którym matura z matematyki była obowiązkowa, a to jednak nie było po '89ajaks1 pisze: Matmę wyrzucono z matury już po 1989r., .
Ostatnio zmieniony 1 lipca 2015, 15:03 przez amatorski, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Matura 2015.
Z wymienionych wyżej tylko zadania 1 i 3 są z obecnie obowiązujągo zakresu rozszerzonego, 4 i 5 to mieści zakres podstawowy, zaś 2 rozwiązać powinien potrafić gimnazjalista. A teraz proszę sobie wyobrazić, że oprócz 5 takich zadań wspólczesny maturzysta musi rozwiązać (w ciągu 180 minut) jeszcze co najmniej kilkanaście innych (może nieco krótszych, ale na pewno nie łatwiejszych).dragoness pisze:Dopiero w roku 1986 zlikwidowano matematykę. Rozwiązanie tych trzech zadań spokojnie zajmowało pięć godzin.
Na przykład takie1. W kulę o promieniu R wpisano graniastosłup prawidłowy trójkątny. Wyznacz objętość tego graniastosłupa jako funkcję długości krawędzi jego podstawy i zbadaj przebieg zmienności tej funkcji.
2. Z urny, w której znajduje się sześćset jednakowych kartek ponumerowanych od 1 do 600, losujemy kolejno bez zwracania dwie kartki. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że numery obydwu wylosowanych kartek są podzielne przez 7.
3. Rozwiąż nierówność: \frac{1}{x+1} + \frac{1}{(x+1)^2}+...+ \frac{1}{(x+1)^n}+...<3x-2
4. Bok kwadratu zawarty jest w prostej o równaniu y-3x+1 = 0. Środek symetrii tego kwadratu ma współrzędne (4,1). Wyznacz równania prostych zawierających pozostałe boki tego kwadratu.
5. W trapezie ABCD, o dłuższej podstawie AB, proste zawierające boki nierównoległe AD i BC są prostopadłe, zaś miary kątów DAC i ABC i równe. Oblicz pole tego trapezu, mając dane |AD| = a i \sphericalangle ABC=\alpha.
Poza tym matematyka to nie tylko rachunki, więc ekscytowanie się pochodną, logarytmem czy wysoką potęgą niczemu nie służy. Równie waźną rzeczą jest poprawne rozumowanie i związane z tym pojawienie się w arkuszach maturalnych zadań "na dowodzenie" - czego na starych maturach właściwie nie było.