Tragedia samolotu

O wszystkim, czyli o niczym...
Awatar użytkownika
dragoness
VIP
VIP
Posty: 18466
Rejestracja: 26 lutego 2009, 18:56

Re: Tragedia samolotu

Post autor: dragoness »

No więc może jeszcze cytat dnia: "Prezydent Kaczyński nie powinien był organizować pielgrzymki do Katynia, naraził ludzi – to jest jego wina, walka i konfrontacja, rozpoczęcie kampanii od pokazania się w Katyniu" - Lech Wałęsa, Kropka nad i, 24 lutego 2011.
Bez komentarza na temat wypowiedzi tego pana. Prymitywem był, jest i pozostanie.
Architekt
VIP
VIP
Posty: 580
Rejestracja: 21 września 2009, 18:09

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Architekt »

coraz nowsze wieści. ;D
oczywiście osoby znudzone "Smoleńskiem" już dawno przestały się interesować i dociekać - dyskusje zamilkły. Sowiecka propaganda w części osiągnęła swoje zamierzenia.
Ale warto prowadzić dyskusję dalej bo śledztwo się toczy i pojawiają się nowe okoliczności. ;D
Ostatnio np. przeprowadzono doświadczenie na istniejącym tupolewie. Media coś tam powiedziały bo musiały ale ani ja ani nikt z szaraczków nic z tego nie zrozumiał tymczasem wzrasta prawdopodobieństwo, że śledczy natrafili na bezpośrednią przyczynę katastrofy.
Jan Pospieszalski, Radio Wnet:
„Mam informacje z pierwszej ręki z Krakowa, z laboratorium, które analizowało tzw. kopie zapisów z czarnych skrzynek, że te taśmy są bezczelnie montowane i wycinane są całe fragmenty, tam są braki, ubytki, montaże i manipulacje. To potwierdzili ludzie, którzy analizowali kopie zapisów”.
dwudziesta minuta: http://www.radiownet.pl/sluchaj/#/publi ... achowiczem
Ha ha ha kolejne radio ZWARIOWAŁO. ;D
Macierewicz o przełomie w śledztwie smoleńskim. "Piloci wciągnięci w pułapkę. Nie popełnili żadnego błędu"
Jak już pisaliśmy, niezwykle ważne informacje na temat polskiego dochodzenia w sprawie tragedii smoleńskiej wytropił "Nasz Dziennik", który opisał wyniki eksperymentu polegającego na powtórzeniu na identycznym Tupolewie, jak ten, który rozbił się w Smoleńsku, kluczowych momentów lotu z 10 kwietnia 2010 roku.

Z ujawnionych przez gazetę informacji wynika, że eksperyment automatycznego odejścia na drugi krąg znad lotniska pozbawionego systemu naprowadzania ILS, przy włączonej dalszej radiolatarni, zakończył się powodzeniem.

Dlaczego to tak ważne? Bo nieoficjalnie wiadomo, że właśnie w decyzji pilota o automatycznym odejściu znad lotniska smoleńskiego, polscy eksperci, w tym. płk. Edmund Klich, chcieli widzieć główną przyczynę katastrofy. W tej wersji kapitan Arkadiusz Protasiuk po komendzie "odchodzimy" wcisnął przycisk mający spowodować automatyczne odejście. Ale ten system miał rzekomo działać tylko na lotniskach z systemem naprowadzania ILS. Na Siewiernym takiego nie było. I w tym właśnie leży - wywodzą niektórzy polscy eksperci - przyczyna tragedii.

Jak już wiemy - to nieprawdziwa teza. Piloci działali prawidłowo!

O ocenę tych informacji zapytaliśmy szefa Parlamentarnego Zespoły badającego wydarzenia związane z 10 kwietnia 2010 roku – posła PiS Antoniego Macierewicza.

wPolityce.pl: Pułkownik Edmund Klich, szef Państwowej Komisji badania Wypadków Lotniczych wielokrotnie mówił, że właśnie w tym momencie, kiedy piloci naciskają guzik automatycznego odejścia leży przyczyna tragedii. Tymczasem, jak się okazuje, przycisk powinien zadziałać. Trudno nadal bronić tezy o winie pilotów. Jaka jest Pana ocena tych doniesień?

Antoni Macierewicz: Zgadzam się w pełni z pułkownikiem Edmundem Klichem. Rzeczywiście w tym przycisku tkwi tajemnica tragedii smoleńskiej. Co do tego nie miałem wątpliwości już od dawna. Od momentu, kiedy zespół pana pułkownika Grochowskiego odczytał słowa zapisu z czarnej skrzynki, które Rosjanie sfałszowali.

Jakie to słowa?

Chodzi o stwierdzenie, padające na wysokości 100 metrów, jakie wypowiada kapitan Protasiuk – „odchodzimy". Tego nie było w rosyjskim stenogramie, a to ma dzisiaj kluczowe znaczenie. Na szczęście udało się odczytać. I już wtedy, w połowie grudnia 2010 roku wiedzieliśmy, że tragedia smoleńska nie była winą pilotów tylko działania sił trzecich czy osób trzecich.

Zespół Parlamentarny którym kieruje skontaktował się wtedy z pilotami TU 154 i uzyskaliśmy wgląd w materiały szkoleniowe dla pilotów tych maszyn. Mamy zresztą kopie strony z podręcznika, która dokładnie referuje iż przycisk „uchod" jest stosowany skutecznie także wtedy, kiedy nie ma ILS. Wtedy też wyprowadza samolot automatycznie, bez innych działań pilota. Jest to działanie nieporównanie szybsze i skuteczniejsze niż sterowanie ręczne.

Eksperyment z bliźniaczym Tupolewem to potwierdził?

Dokładnie. W pełni potwierdził to co było od dawna wiadome, ale było zalewane przez zwolenników wersji rosyjskiej, którzy poświęcili bardzo wiele wysiłku by zbezcześcić pamięć polskich pilotów, którzy przez miesiące powtarzali nam, że to piloci są winni. Pułkownik Klich przy tej swojej wersji upierał się bardzo długo, spór między nim a nasza komisją odbył się 10 stycznia w komisji obrony narodowej w Senacie, gdzie też próbował te wersje o ILS przedstawiać, wersje niezgodne z prawdą. Można tylko ubolewać dlaczego wielkie media dały się wprowadzić w błąd, że teraz są tak zwani eksperci próbujący podważyć te fakty i sam sens eksperymentu. To jest ucieczka.

Ucieczka przed czym?

Przed stwierdzeniem faktu, że tragedia miała miejsce bo zdarzyła się awaria – lub przez kogoś spowodowana. Trzecia możliwość – mieliśmy Do czynienia z działaniem osób trzecich. A więc z tym wariantem, który w sposób tak nieprofesjonalny i tylko politycznie motywowany próbował wykluczyć niedawno pan prokurator generalny Andrzej Seremet. Moim zdaniem pan Seremet po upublicznieniu wyników tego eksperymentu powinien podać się do dymisji, gdyż mieliśmy w jego wykonaniu z działaniem politycznie uwarunkowanym, bezprawnym bo nie uzgodnionym z prokuratorem prowadzącym to postępowanie. Było to więc złamanie ustawy o prokuraturze i to dla uzyskania doraźnego, wymierzonego w prawdę, efektu politycznego.

No i bez pełnej wiedzy, bez zakończenia postępowania.

Więcej – w sytuacji gdy większość dowodów nie została zbadana. To jest kompromitujące dla prokuratora Seremeta.

Podsumujmy wątek eksperymentu. Najprościej mówiąc dowiódł, że piloci nie popełnili błędu. Reagowali prawidłowo, wcisnęli przycisk, który powinien zadziałać, tak jak ich uczono, tak jak to działa w innych Tu 154, także w tym bliźniaczym o numerze bocznym 102?

Tak. Ten eksperyment przesądza od strony faktycznej, że piloci zrobili wszystko zgodnie ze sztuką lotniczą. Zorientowawszy się, że zostali wciągnięci w pułapkę przez kontrolerów lotu, próbowali na właściwej, przepisowej wysokości 100 metrów, odejść na drugi krąg. Co zresztą, jak wiadomo, zaplanowali 10 minut wcześniej, przygotowywali się do tego manewru, co słychać na zapisach z czarnej skrzynki, gdzie kapitan Protasiuk wydaje polecenia o przygotowaniu do odejścia „w automacie". Podaje konkretne dane jakie powinny być wprowadzone do komputera, po to, żeby to odejście automatyczne po naciśnięciu przycisku mogło zadziałać. Zrobił więc wszystko żeby podjąć tę decyzję gdy samolot znajdzie się na 100 metrach a nie będzie widoczności lotniska. Kiedy to zrobił – samolot spadł. Problem polega na tym, co się stało, dlaczego ten samolot spadł? Albo mieliśmy do czynienia z dywersją, świadomym działaniem lub z awarią. Co z kolei łączyłoby się z odpowiedzialnością firm rosyjskich, które dokonywały naprawy tego samolotu.

Jeszcze większego znaczenia nabiera w tym kontekście niszczenie wraku Tupolewa, i to zaledwie w kilkadziesiąt godzin po tragedii.

Tak. Z przykrością musze do tego dodać jeszcze jedną, ponurą informację, która dotychczas nie dotarła do świadomości opinii publicznej. To informacja z listu polskich specjalistów, ekspertów, którzy byli w Smoleńsku jako komisja uczestnicząca tuż po wypadku w tych badaniach. I nie mogli zbadać tego wraku ponieważ pan pułkownik Edmund Klich wyjeżdżał ze Smoleńska właśnie w momencie, kiedy Rosjanie pozwolili naszym ekspertom na zbadanie wraku. Ale ponieważ tylko on był upełnomocniony przez rząd, to nasi eksperci nie mogli wraku zbadać, który następnie został poddany procesowi niszczenia. Najpierw więc zadbano o to by nie mogli wraku zbadać, a potem, żeby został zniszczony. Stąd może tak duże zaangażowanie pułkownika Klicha w deprecjonowanie tego eksperymentu, stąd może to ciągłe popieranie nieprawdziwych tez rosyjskich. Nie wiem czy taki dokładnie jest związek, ale wiem, że Edmund Klich jest współodpowiedzialny za to, ze polscy eksperci nie mogli zbadać tego wraku i dojść do wniosków, które dzisiaj są już oczywiste.

Myśli Pan, że prawda o wynikach tego eksperymentu, tak kluczowa dla obrazu zdarzeń, nie będzie ukrywana? Zostanie ujawniona w pełni?

Natężenie złej woli w istotnych ośrodkach medialnych i politycznych jest ogromne. A ten eksperyment, w połączeniu z wcześniejszą wiedzą obala wszystkie tezy, jakie głosił pan prezydent Komorowski, już trzy miesiące mówiąc, ze nie ma co badać, nad czym się zastanawiać, bo samolot po prostu uderzył w ziemię. Cała elita polityczna powtarzała te tezy, wielkie media ją głoszą bez przerwy. Nie ukrywam więc, że obawiam się iż teraz zostaną uruchomione ogromne, gigantyczne naciski na pułkownika Mirosława Grochowskiego, dzięki któremu w ogóle ten eksperyment został zrobiony, któremu zawdzięczamy odczytanie słów padających na 100 metrach. Boję się tych nacisków, boję się, żeby się przed nimi nie ugiął. Mam nadzieję, że opinia publiczna będzie go chroniła. Bo to jest przełomowy moment.
http://wpolityce.pl/view/10500/Nasz_wyw ... ledu_.html
Czujecie? Zakończył się powodzeniem. Bez ILS-u.
Więc od roku świadomie nas OKŁAMYWANO!
wścieklica
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 397
Rejestracja: 12 marca 2010, 12:57

Re: Tragedia samolotu

Post autor: wścieklica »

Macierewicz - WYBITNY ekspert od spraw lotnictwa. :rotfl:
Architekt
VIP
VIP
Posty: 580
Rejestracja: 21 września 2009, 18:09

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Architekt »

istotne jest to co się prezentuje. Albo jest to prawda albo nie.
Kontrargumentów jak widzę całe "0" więc póki co i Maciarewicza nie można obalić bo czymże ? Zerem ? :D
piotrs
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 342
Rejestracja: 24 stycznia 2011, 18:29

Re: Tragedia samolotu

Post autor: piotrs »

Architekt Ty masz obsesję. :zly: Nie rób plagiatu Miller już kiedyś ustalił kto jest zerem. :rotfl:
Architekt
VIP
VIP
Posty: 580
Rejestracja: 21 września 2009, 18:09

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Architekt »

Rozumiem, że to jest merytoryczne odniesienie się do zamieszczonych tez/wniosków? :D
To ja już wiem dlaczego nasze państwo wygląda jak wygląda a korzyści z niego czerpią wszyscy tylko nie Naród.
N2N
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 442
Rejestracja: 2 marca 2010, 10:09

Re: Tragedia samolotu

Post autor: N2N »

Co sądzicie o opublikowaniu białej księgi? Wygląda na to, że za katastrofe jest winny rząd Tuska, z nim na czele. Poczekamy na raport Milera, ale wyglada na to, ze będzie bardzo podobny do białej księgi.
Ryszard L.S.
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 410
Rejestracja: 20 czerwca 2009, 17:10
Lokalizacja: z piwnicy sąsiada

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Ryszard L.S. »

Przeczytałem... Na parę osób ława oskarżonych już od dawna czeka...
Pikaczu
Weteran
Weteran
Posty: 74
Rejestracja: 3 lipca 2011, 11:16

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Pikaczu »

Czy to jest normalne?Macierewicz jest tak samo wiarygodny jak Leper i Giertych.
Ryszard L.S.
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 410
Rejestracja: 20 czerwca 2009, 17:10
Lokalizacja: z piwnicy sąsiada

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Ryszard L.S. »

Tak sądzisz? A jakieś dowody niewiarygodności ww. osób przedstawisz?
Pikaczu
Weteran
Weteran
Posty: 74
Rejestracja: 3 lipca 2011, 11:16

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Pikaczu »

Słowa znawcy..."Podsumujmy wątek eksperymentu. Najprościej mówiąc dowiódł, że piloci nie popełnili błędu. Reagowali prawidłowo, wcisnęli przycisk, który powinien zadziałać, tak jak ich uczono, tak jak to działa w innych Tu 154, także w tym bliźniaczym o numerze bocznym 102?

Tak. Ten eksperyment przesądza od strony faktycznej, że piloci zrobili wszystko zgodnie ze sztuką lotniczą. "

Czy zgodnie ze sztuką i z dbałościa o życie pasażerów, pilot ma prawo narażać życie pasażerów ,tym bardziej że leci prezydent i mimo ,iż nic nie widzi to prubuje lądować? Moja teza jest taka ze musiał bo taki dostał rozkaz.
Juz nad Gruzją jeden odmówił to mało nie stracił pracy...Gdyby odlecieli na inne lotnisko, to by mieli spóźnienie, więc to odpadało,bo trzeba było lądować.

Takie stwierdzenie Macierewicza dowodzi, iż gośc do końca nie wie co mówi.Nie sprzeczam się i nie chce udowadniać czy był to zamach czy nie, ale osoba Macierewicza od takich stwierdzeń powinna trzymać się z daleka,tym bardziej że nigdy nie był wiarygodny i swoimi poglądami nadal krzyczy że białe to czarne a czarne to białe.
Samolot wojskowy Kasa tez się rozbił i to na naszej ziemi-wydanie ostatecznej wersji wypadku zajeło komisji 3 lata-a on już tydzień po katastrofie wiedział co i jak.
dziwnych zbiegów okoliczności jest dużo w tej katastrofie ale najwieksze nieszczęście to teraz jest Macierewicz.
I pytanie-Dlaczego Kaczyński spóźnił sie na ten samolot?Gdyby był o czasie to by wylądowali, a nawet jak nie to mieli by czas na inne lotnisko polecieć.-dlaczego pilot prubował lądować mimo mgły?Dlaczego pozwolono na wylot w takim składzie?
Wszak prezydentowi sie nie odmawia-wniosek prosty-Kaczyński swiadomie (na pewno nie zdawał sobie sprawy z tego co robi-ale kto przewidzi własna smierć?) naraził życie innych najwyższych władz.
Winni tej tragedii są-osoba odpowiedzialna za dobór osób lecacych tym samolotem-za taki skład od razu 100 lat za kraty
Jak mozna było wysłąc i dac zgodę na wylot pilotowi ,który tak naprawdę nie zna jakie sa warunki na lotnisku gdzie ma lądować?
I tak mozna by wymieniać,co nie zmienia faktu, iż osoby odpowiedzialne za takie przygotowanie muszą odpowiedzieć przed sądem.
Ryszard L.S.
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 410
Rejestracja: 20 czerwca 2009, 17:10
Lokalizacja: z piwnicy sąsiada

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Ryszard L.S. »

Na jakiej podstawie twierdzisz, że pilot próbował lądować? Uważasz, że piloci byli samobójcami, którzy postanowili popełnić samobójstwo, bo dostali taki rozkaz? Wymień nazwisko tego, kto wydał rozkaz lądowania i podaj źródło takiej informacji. Wymień związek przyczynowo-skutkowy między lotem do Gruzji a Smoleńskiem, nie zapominając o odznaczeniu dla pilota. Na jakiej podstawie twierdzisz, że Antoni Macierewicz jest niewiarygodny - wymień dowody, które uprawdapadabniają takie stwierdzenie. Co do katastrofy Casy... Na jakiej podstawie Radek Sikorski 10 kwietnia 2010 roku informując Jarosława Kaczyńskiego o katastrofie informował go, że katastrofa jest wynikiem błędu pilota? Na jakiej podstawie wykluczył inne przyczyny katastrofy? Wymień lotnisko zapasowe dla lotu śp.Lecha Kaczyńskiego do Smoleńska. Ile minut spóźnił się Lech Kaczyński na odlot i na którą godzinę odlot ten był planowany? Czy minister obrony narodowej wiedział, że z prezydentem leci cała czołówka generałów WP? O której godzinie wyleciał TU-154 z Okęcia a o której pojawiła się mgła nad lotniskiem w Smoleńsku? Odpowiedz na moje pytania!
Pikaczu
Weteran
Weteran
Posty: 74
Rejestracja: 3 lipca 2011, 11:16

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Pikaczu »

kolego...a który pilot schodzi na pułap 100 metrów i po co?Czy chce zobaczyc jakies laski jak jedzą lody czy wyladowac.....Związek z Gruzja...jest ...Był rozkaz lądowania...Nie szukam zaczepki czy wypisywania wyzwisk na kogokolwiek...chce spokojnie porozmawiać...ale to przypomina mi zachowanie obrońców rydzyka...biednego pana-dla mnie jest samozwańcem rydzyk...

Widzę że telewizja i gazety zaślepiają wiedzę...a wiara w ojca i prezesa jest gotowa zabić przeciwnika...To tak jak Krzyżacy...też zabijali a swój Kościół mieli.

Dlaczego Ryszardzie tak się denerwujesz?Szanuje Twoje zdanie ale ja mam inne ,a z tego powodu ja Ciebie szykanował nie będę ...chce tylko wymienić opinie i nie zachowuj się jak emerytki spod bramy pana Rydzyka.Ten pan okrada emerytów rznie głupa i jest święty według ociemniałych emerytów i emerytek.

A podaj mi informacje ze tak nie było?
Pikaczu
Weteran
Weteran
Posty: 74
Rejestracja: 3 lipca 2011, 11:16

Re: Tragedia samolotu

Post autor: Pikaczu »

Ryszard L.S. pisze:Na jakiej podstawie twierdzisz, że pilot próbował lądować? Uważasz, że piloci byli samobójcami, którzy postanowili popełnić samobójstwo, bo dostali taki rozkaz? Wymień nazwisko tego, kto wydał rozkaz lądowania i podaj źródło takiej informacji. Wymień związek przyczynowo-skutkowy między lotem do Gruzji a Smoleńskiem, nie zapominając o odznaczeniu dla pilota. Na jakiej podstawie twierdzisz, że Antoni Macierewicz jest niewiarygodny - wymień dowody, które uprawdapadabniają takie stwierdzenie. Co do katastrofy Casy... Na jakiej podstawie Radek Sikorski 10 kwietnia 2010 roku informując Jarosława Kaczyńskiego o katastrofie informował go, że katastrofa jest wynikiem błędu pilota? Na jakiej podstawie wykluczył inne przyczyny katastrofy? Wymień lotnisko zapasowe dla lotu śp.Lecha Kaczyńskiego do Smoleńska. Ile minut spóźnił się Lech Kaczyński na odlot i na którą godzinę odlot ten był planowany? Czy minister obrony narodowej wiedział, że z prezydentem leci cała czołówka generałów WP? O której godzinie wyleciał TU-154 z Okęcia a o której pojawiła się mgła nad lotniskiem w Smoleńsku? Odpowiedz na moje pytania!
a na te pytania to odpowie pierwszy desperado RP ...pan Macierewicz
przem0
Guru
Guru
Posty: 149
Rejestracja: 9 maja 2011, 23:57

Re: Tragedia samolotu

Post autor: przem0 »

Ciesz sie ze jest taki Macierewicz, bo gdyby nie on to cała sprawa juz dawno była by zamknięta i winą obarczono by naszych pilotów bez uznawania winnych kogokolwiek innego
ODPOWIEDZ