silnik 1.9TDI
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 grudnia 2012, 12:40
silnik 1.9TDI
mam pytanie, w czasie mrozów w passacie 1.9 TDI turbina załancza sie dopiero po kilku kilometrach jak się silnik rozgrzeje nieraz pomaga zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie dodam że turbina była sprawdzana jest sprawna wymienione zostały też wężyki więc co może być przyczyną?
-
- Przyjaciel Forum
- Posty: 253
- Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:59
Re: silnik 1.9TDI
Turbo śmiga od pierwszych sekund po uruchomieniu silnika , więc jak ma się nie załączać . Może masz zatkany zawór ciśnienia doładowania i dlatego masz opóźnione doładowanie turbo .
Re: silnik 1.9TDI
jest takie cos.. u mnie w sharanie turbo potrafi sie nagle odlaczyc,silnik traci moc i nie ma jazdy.. tok zdarzylo mi sie juz 2 razy..
zatrzymalem sie i zgasilem auto. po powtornym uruchomieniu wszystko dzialalo jak trzeba ..po prostu trzeba dac turbo do czyszczenia
zatrzymalem sie i zgasilem auto. po powtornym uruchomieniu wszystko dzialalo jak trzeba ..po prostu trzeba dac turbo do czyszczenia
-
- Stały bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 listopada 2011, 21:43
Re: silnik 1.9TDI
Nie prawda ze turbo trzeba dac do czyszczenia ja mam po regeneracji i tez sie wiesza , kolega szybki ma rację to bedzie prawdopodobnie zawór.
Re: silnik 1.9TDI
albo nieszczelność w układzie dolotowym silnika, sprawdź rury i połączenia między turbo a ic, też tak miałem, winna okazała się niewielka dziurka biegnąca z ic do kolektora ssącego
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 grudnia 2012, 12:40
Re: silnik 1.9TDI
rury i połączenia między silnikiem i ic wymieniłem na nowe, sprężarka była wymontowana i sprawdzana, nie ma potrzeby czyszczenia więc pewnie będzie to jak kolega twierdzi wina zaworu. Dzięki koledzy za pomoc
Re: silnik 1.9TDI
Polecam środek do czyszczenia Valvoline Cleaner Turbo + EGR
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 grudnia 2012, 12:40
Re: silnik 1.9TDI
już znalazłem przyczynę, nie elektrozawór N75 jak myślałem wcześniej a siadnięta była membrana przy zaworze EGR, po wymianie tej membrany auto znowu śmiga bez zarzutu.
Re: silnik 1.9TDI
Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje sie gdzie w Jaśle lub okolicy można dać turbo do czyszczenia i jaki jest ewentualny koszt?
prosze również o namiary jeśli ktoś ma.silnik 1.9 afn
z góry dziękuje
prosze również o namiary jeśli ktoś ma.silnik 1.9 afn
z góry dziękuje
-
- Weteran
- Posty: 74
- Rejestracja: 7 kwietnia 2010, 18:23
Re: silnik 1.9TDI
a ile kosztuje kosztuje czyszczenie turba tak orientacyjnie ??
Re: silnik 1.9TDI
200pln + demontaż/montaż w zależności od samochoduVISCA EL BARCA pisze:a ile kosztuje kosztuje czyszczenie turba tak orientacyjnie ??
www.autogam.pl
Re: silnik 1.9TDI
konkretnie passat b5, prosze o całkowitą wycene
Re: silnik 1.9TDI
Skąd ta pewność, że to wina turbo? Skanowałeś samochód? Masz logi?
Re: silnik 1.9TDI
100% pewności nie mam bo dopiero po weekendzie bede robił logi ale pytam na wszelki wypadek ponieważ ostatnie czyszczenie turbiny miało miejsce 60 tys km. temu
najciekawsze jest to że po zgaszeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika auto ciągnie bez problemu, i tak w kółko..
najciekawsze jest to że po zgaszeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika auto ciągnie bez problemu, i tak w kółko..
-
- VIP
- Posty: 737
- Rejestracja: 8 sierpnia 2010, 18:48
Re: silnik 1.9TDI
logi to ma stary dziadek lub babka
w aucie robi się test dynamiczny, a co do turbiny i konieczności jej czyszczenia to poruszaj sztangą powinna ruszać się około 1.5 do 2 cm w zależności od dmuchawki, możesz też ściągnąć wąż podciśnieniowy od gruszki na zapalonym silniku i założyć z powrotem obserwując zakres ruchu sztangi, podpinając pod komputer sprawdź parametry zaworu sterowania turbo i odczyt ciśnienia doładowania.
w Jaśle powstał warsztat zajmujący sie regeneracją sprężarek, nie wiem jak oni to robią ale z pewnością zajmą się bardziej profesjonalnie niż typowy mirek mechanik, po wyczyszczeniu przynajmniej sprawdzą i ustawią sztangę która odpowiada za sterowanie geometrią.
w aucie robi się test dynamiczny, a co do turbiny i konieczności jej czyszczenia to poruszaj sztangą powinna ruszać się około 1.5 do 2 cm w zależności od dmuchawki, możesz też ściągnąć wąż podciśnieniowy od gruszki na zapalonym silniku i założyć z powrotem obserwując zakres ruchu sztangi, podpinając pod komputer sprawdź parametry zaworu sterowania turbo i odczyt ciśnienia doładowania.
w Jaśle powstał warsztat zajmujący sie regeneracją sprężarek, nie wiem jak oni to robią ale z pewnością zajmą się bardziej profesjonalnie niż typowy mirek mechanik, po wyczyszczeniu przynajmniej sprawdzą i ustawią sztangę która odpowiada za sterowanie geometrią.