Auto dla żony

Wszystko dla miłośników jedno- i wielo-śladów

Moderatorzy: paul_proteus, President

sebmroz
Doświadczony
Doświadczony
Posty: 62
Rejestracja: 15 lipca 2013, 09:15

Auto dla żony

Post autor: sebmroz » 19 stycznia 2016, 14:13

Szukam auta dla żony. Jakie auto polecacie dla kobiety, do 10 tysięcy, najlepiej małe i zwrotne, takie typowo miejskie? Mam coś takiego - http://moto.gratka.pl/tresc/fiat-grande ... b28e8e12,1 Myślicie że jest ok? Fajnie, gdyby nie psuło się zbyt często:-)

Awatar użytkownika
Tulix
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 295
Rejestracja: 15 lipca 2011, 23:07
Kontakt:

Re: Auto dla żony

Post autor: Tulix » 19 stycznia 2016, 15:04

Odradzam Diesla, do tego w downsize (silnik 1.2). Fajnie to auto wygląda, na pewno pali tyle co nic, ale serwis wyniesie Cię bardzo dużo, a z tym przebiegiem niewykluczone że niebawem. (Diesle maja dwumasy, co raz słabsze turbo sprężarki, common raile etc. Jeden strzał choćby z gorszym paliwem i koszta serwisu idą w tysiace)

Dla kobiety - Benzyna 1.2 albo 1.4, minimum elektroniki (chyba że czujniki parkowania?) i masz spokój a ona ma w miarę niezawodne auto.Pozdrawiam

driver1234
Weteran
Weteran
Posty: 70
Rejestracja: 16 stycznia 2016, 19:24

Re: Auto dla żony

Post autor: driver1234 » 19 stycznia 2016, 17:13

Witam
Miałem takie autko przez 4 lata spisywało sie bardzo dobrze
Takie autko dla zony jest w sam raz bedzie mało paliło a cześci nie sa do tego takie drogie
Nie słuchaj innych co nie maja pojecia ,dzis kupuj tylko diesla
Cena nie jest bardzo wygorowana jesli silnik ma udukumentowany przebieg to mozesz kupowac

Polecam grande punto

Awatar użytkownika
mjyntki_mjetek
Mistrz
Mistrz
Posty: 93
Rejestracja: 26 października 2015, 17:29

Re: Auto dla żony

Post autor: mjyntki_mjetek » 19 stycznia 2016, 17:25

polonez caro 1.6 z LPG ! albo dełu tiko na gaz :P

driver1234
Weteran
Weteran
Posty: 70
Rejestracja: 16 stycznia 2016, 19:24

Re: Auto dla żony

Post autor: driver1234 » 19 stycznia 2016, 17:31

polonezy i tika juz dawno sa na złomie

Awatar użytkownika
mjyntki_mjetek
Mistrz
Mistrz
Posty: 93
Rejestracja: 26 października 2015, 17:29

Re: Auto dla żony

Post autor: mjyntki_mjetek » 19 stycznia 2016, 18:57

driver1234 pisze:polonezy i tika juz dawno sa na złomie


http://olx.pl/oferta/polonez-caro-1-4-r ... 6026c907b9

driver1234
Weteran
Weteran
Posty: 70
Rejestracja: 16 stycznia 2016, 19:24

Re: Auto dla żony

Post autor: driver1234 » 19 stycznia 2016, 19:49

ok wycofuje ze sa na złomie ale jak dziewczyna czy zona wejdzie do czegoś takiego ??Nie bedzie wogole zwracała na siebie uwagi a w grande punto bedzie sie jakos
reprezentowała i bedzie jej słuzyło bo disel wiecej wytrzyma jak benzyna 1.2

Awatar użytkownika
E-A
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
Posty: 23
Rejestracja: 16 lutego 2015, 23:58

Re: Auto dla żony

Post autor: E-A » 19 stycznia 2016, 23:05

1. niech się sprzedający określi ile to ma koni, nie było wersji 80KM (były 75 i 90KM)
2. silniki z 5 biegową skrzynią nie miały dwumasy - dwumas w 1.3mjet był tylko w silnikach ze skrzynią 6 biegową
3. turbo ma to do siebie że się zużywa nic nie trwa wiecznie
4. minimum elektroniki? sam sterownik silnika jest elektroniczny i też się psują, nie ma reguły gdzie i kiedy i w jakim aucie
5. jak za mało mocy nie widzę problemu, samym programem można sporo koni podciągnąć, lepsza dynamika jazdy, zauważalne mniejsze spalanie

NEFFAR
Doświadczony
Doświadczony
Posty: 64
Rejestracja: 28 listopada 2011, 19:09

Re: Auto dla żony

Post autor: NEFFAR » 20 stycznia 2016, 18:24

Diesel się nie nadaje na pyrkanie po mieście, zresztą baba jak to baba nie będzie umiała użytkować diesla tak jak się powinno.Dlatego kupiłbym jej benzynę.

Awatar użytkownika
Tulix
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 295
Rejestracja: 15 lipca 2011, 23:07
Kontakt:

Re: Auto dla żony

Post autor: Tulix » 21 stycznia 2016, 12:56

Przedmówca ma racje. Mam dwa auta - 1.2 benzyna i wiekszy diesel 1.9. Jesli do miasta to tylko tym maluszkiem. Po miescie, kiedy caly czas zmieniasz biegi 1-3 dla diesla to troche katowanie a benzyniak slucha sie wysmienicie. Ale to Twój wybór.

marcinwroblewski
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2015, 09:40

Re: Auto dla żony

Post autor: marcinwroblewski » 9 lutego 2016, 15:38

wszystko zależy od budżetu jaki planujesz przeznaczyć na taki samochód, ja swojej żonie kupiłem używaną skode citigo, co prawda kilka rzeczy było w niej do zrobienia m.in regeneracja skrzyni biegów, no i podstawy takie jak filtry i oleje, póki co spisuje się całkiem dobrze żona mówi, że to fajne i zwinne autko do jeżdżenia po mieście, z którego jest bardzo zadowolona

Anna78
Obyty
Obyty
Posty: 56
Rejestracja: 14 kwietnia 2014, 17:36

Re: Auto dla żony

Post autor: Anna78 » 12 lutego 2016, 01:16

Ostatnio kupilam sobie vw polo i musze przyznac , ze male zwinne autko i jeszcze mnie nie zawiodlo wiec jako kobieta moge polecic. Dodam ze mam rocznik 2002 ;)

Awatar użytkownika
Laura Diaz
VIP
VIP
Posty: 500
Rejestracja: 10 października 2007, 11:45
Lokalizacja: Jasło

Re: Auto dla żony

Post autor: Laura Diaz » 12 lutego 2016, 12:32

NEFFAR pisze:Diesel się nie nadaje na pyrkanie po mieście, zresztą baba jak to baba nie będzie umiała użytkować diesla tak jak się powinno.Dlatego kupiłbym jej benzynę.
Jako baba i zarazem wieloletni użytkownik diesla uprzejma prośba o instrukcję jego użytkowania :) Powinnam modlitwę zmówić przed odpaleniem, rozmawiać z nim, nie wiem...?

Awatar użytkownika
Kulfon
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 324
Rejestracja: 10 sierpnia 2014, 13:10

Re: Auto dla żony

Post autor: Kulfon » 12 lutego 2016, 19:39

Neffar nie ma baby, dalej trzepie kapucyna do filmików więc nie oczekuj odpowiedzi.

NEFFAR
Doświadczony
Doświadczony
Posty: 64
Rejestracja: 28 listopada 2011, 19:09

Re: Auto dla żony

Post autor: NEFFAR » 13 lutego 2016, 19:41

Laura Diaz pisze:
Jako baba i zarazem wieloletni użytkownik diesla uprzejma prośba o instrukcję jego użytkowania :) Powinnam modlitwę zmówić przed odpaleniem, rozmawiać z nim, nie wiem...?
Jak jeździć z silnikami Diesel'a i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć

1. Dbaj o dobry olej w silniku

2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km) jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km

3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów odczekaj 10-20 sec po zgasnieciu kontrolki swiec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.

4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator

5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami – delikatne naciskanie pedalu przyspieszenia w przedziale 1500-2500.

6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej

7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp. wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę aż olej osiągnie właściwą temp. pracę .

8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na brak smarowania

9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj – parę minut.

10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi – prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?– Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć.

11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.

12. Każde TDi zużywa olej – jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1litr między wymianami.

13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi

14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma wpływ na
trwałość wielu elementów osprzętu silnika.

15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż przed przednim lewym kołem.

16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza – lepiej częsciej wymieniać filtr papierowy

17. Dbaj o sprzęgło – bo kosztuje trochę $$

18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia – dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc – i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami .

19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka – nie należy się tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną zasłonę dymną

20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie
Kulfon pisze:Neffar nie ma baby, dalej trzepie kapucyna do filmików więc nie oczekuj odpowiedzi.
HEHE ciekawe i bujne masz życie prywatne ale nikt nie jest tego ciekaw.Jak nie umiesz napisać na temat to się nie wypowiadaj,albo idz się pobaw ptaszkiem.

ODPOWIEDZ