Wymiana oleju gdzie?

Wszystko dla miłośników jedno- i wielo-śladów

Moderatorzy: paul_proteus, President

gibson
Guru
Guru
Posty: 125
Rejestracja: 3 września 2009, 22:58

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: gibson » 19 lutego 2011, 21:51

Witam
Twoj silnik to 1.9 dci 88kW z uwagi na to ,ze nie posiada filtra czastek stalych, nie jest wymagany olej o specjalnych wlasciwosciach, wiec smialo mozesz uzywac nastepujacych olejow:0W-30, 0W-40,5W-30,5W-40 przy kupnie oleju nalezy zwrocic uwage na oznaczenie czym wyzsza literka po CE,CF,CG tym lepszy olej, z tych najlepszy bedzie CG . Jedyna uwaga wczesniej miales 5W-40 a teraz masz 0W-40 . Olej 0W-40 bedzie lepszy na zime poniewaz :
-pierwsza cyferka z literka W czyli: 0W -(W-winter-zima)mowi o gestosci zimnego oleju ,czym mniejsza cyferka tym olej jest rzadszy(na zimno) ,natomiast druga cyfra 40 mowi o gestosci oleju rozgrzanego. Wiec na zime uzywamy oleju o najnizszej pierwszej cyfrze uzyskujac lepszy rozruch silnika. Czyli zima : 0W-30,0W-40 Lato: 5W-30,5W-40. Co do producentow to kwestia dowolna jeden woli castrol ,drugi mobil1 z opinii moich mechanikow wynika ,ze bardziej zadbane silniki sa po uzyciu Mobil1 ,ale mysle ,ze to kwestia indywidualna. Osobiscie uzywalem castrola 5W-40 i przed zima zmienilem na Mobil1 0W-30 roznica w pracy silnika jest olbrzymia (duzo ciszej ,rowniej)byc moze spowodowane to bylo rozna gestoscia tych dwoch olejow ,ale zostalem przy mobilu. Pozdrawiam

kociamberek
VIP
VIP
Posty: 756
Rejestracja: 8 sierpnia 2010, 18:48

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: kociamberek » 19 lutego 2011, 22:28

gibson pisze:Witam
Twoj silnik to 1.9 dci 88kW z uwagi na to ,ze nie posiada filtra czastek stalych, nie jest wymagany olej o specjalnych wlasciwosciach, wiec smialo mozesz uzywac nastepujacych olejow:0W-30, 0W-40,5W-30,5W-40 przy kupnie oleju nalezy zwrocic uwage na oznaczenie czym wyzsza literka po CE,CF,CG tym lepszy olej, z tych najlepszy bedzie CG . Jedyna uwaga wczesniej miales 5W-40 a teraz masz 0W-40 . Olej 0W-40 bedzie lepszy na zime poniewaz :
-pierwsza cyferka z literka W czyli: 0W -(W-winter-zima)mowi o gestosci zimnego oleju ,czym mniejsza cyferka tym olej jest rzadszy(na zimno) ,natomiast druga cyfra 40 mowi o gestosci oleju rozgrzanego. Wiec na zime uzywamy oleju o najnizszej pierwszej cyfrze uzyskujac lepszy rozruch silnika. Czyli zima : 0W-30,0W-40 Lato: 5W-30,5W-40. Co do producentow to kwestia dowolna jeden woli castrol ,drugi mobil1 z opinii moich mechanikow wynika ,ze bardziej zadbane silniki sa po uzyciu Mobil1 ,ale mysle ,ze to kwestia indywidualna. Osobiscie uzywalem castrola 5W-40 i przed zima zmienilem na Mobil1 0W-30 roznica w pracy silnika jest olbrzymia (duzo ciszej ,rowniej)byc moze spowodowane to bylo rozna gestoscia tych dwoch olejow ,ale zostalem przy mobilu. Pozdrawiam
do renault leje się ELF a nie castrol z którego została tylko nazwa , zresztą sam piszesz że silnik ciszej pracuje, ale to nie przez lepkośc tylko mobil jest nadal dobrym wyborem

gibson
Guru
Guru
Posty: 125
Rejestracja: 3 września 2009, 22:58

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: gibson » 20 lutego 2011, 00:20

Witam
Do silnika leje sie olej jaki sie chce ,wazne zeby spelnial normy danej jednostki ,producent to drugorzedna sprawa. Kazdy naleje olej producenta jakiego lubi i do jakiego ma zaufanie. Dla Ciebie to ELF lub Mobil1 dla innych moze to byc nawet LOTOS. :P

martinez
Początkujący
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: 1 lutego 2011, 23:39

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: martinez » 20 lutego 2011, 15:58

zgadzam sie z gibsonem, producent nie ma takiego znaczenia; najważniejsze są parametry, które wymagane są przez daną jednostkę napędową, oczywiście do jednych marek jesteśmy bardziej przekonani do innych nie, ja osobiście chętnie dowiedziałbym się czy jest jakaś różnica w jakości i możliwościach olejów polskich producentów np Platinium Orlenu a ich zachodnich odpowiedników, chodzi mi o to czy płacenie więcej za oleje importowane ma jakieś uzasadnienie ? Czy po prostu jesteśmy wszyscy marketingowo wkręceni i wydaje sie nam błędnie że polskie oleje są be.. ma ktoś dojście do tego tupu porównań i testów ? ja bym chętnie lał polski olej tylko potrzebuje mieć pewność, że nic złego mnie nie czeka po ich użyciu, nalatane mam ponad 200tys. km i olej ma znaczenie :)
ps. Renault zaleca Elfa bo to przecież ich krajowy producent - nie powiedzą żeby lać Castrola czy Mobila do Renówek bo lepiej żeby kasa została w domu czyż nie ? hehe

kociamberek
VIP
VIP
Posty: 756
Rejestracja: 8 sierpnia 2010, 18:48

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: kociamberek » 20 lutego 2011, 16:06

no to jak producent nie ma znaczenia to se zalej silnik jasolem albo vatem a najlepiej kujawskim. Po to producent zaleca dany olej bo zna specyfikację i skład dodatków uszlachetniających.
Co do platinum to nie wiem ale poczytaj sobie na lotosie jacy producenci zalecają jego stosowanie i pewno zaczniesz go kupować

gibson
Guru
Guru
Posty: 125
Rejestracja: 3 września 2009, 22:58

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: gibson » 20 lutego 2011, 18:55

Witam
Kolego kociamberek Ty z natury jestes taki zaczepny czy tylko w stosunku do mnie??? Kujawski nalej SE sam, mozesz pomieszac z jasolem ,dodaj troche tego co po frytkach zostalo. :rotfl: Producenci samochodow zalecaja okreslone normy ,ktora spelnia wiele firm produkujacych oleje np: vw audi zaleca normy do diesla: 503,01 oraz 504/507 uwazasz ,ze tylko jeden olej spelnia te specyfikacje? NIE jak napisalem jest ich bardzo wiele(wiele roznych firm ,a sam serwis VW,Audi leje kilka olejow roznych producentow). Znam przypadki ze po zalaniu Castrola silnik pracowal przyzwoicie a po zmianie na Mobil1 ESP Formula auto zaczelo chodzic glosno i nierowno zuzywajac przy tym wiecej paliwa.(wiec przeciwnie do tego co napisalem w poprzednim poscie) ilu uzytkownikow tyle ocen ,poniewaz sa to odczucia subiektywne. Ja wybralem Mobila ,ale wiesz nie mysle nikomu tego narzucac. :) Skad to sie bierze??? A no stad ,ze wiekszosc olejow ,ktore kupujemy w Jasle ,Krosnie i okolicznych miejscowosciach typu: Castrol,Mobil1 to oleje produkowane przez nasze lokalne(czytaj polskie) rafinerie jedynie na licencji. Znalezc w Jasle oryginalny Castrol to tak jak spotkac dziewice na czwartym roku studiow .Dowod? U nas za 5L placimy przykladowo od 150-250zl.a za ten sam olej w niemczech ,francji, belgii, austrii placimy od 25-35 euro za 1LITR. Wiec chyba masz jasnosc.

Kolego martinez nie mam doswiadczenia z olejami polskimi ,ale jak sam widzisz 99% olejow na polskim rynku to wyroby nasze krajowe(w tym castrole ,mobile wiec wnioskuje ,ze beda tej samej klasy ,ale zaznaczam nie mam doswiadczenia to tylko moje domysly. Jesli na prawde chcesz sprubowac dobrego oleju musisz go zakupic w autoryzowanym sklepie Castrola Mobila ,ale u zachodnich sasiadow bedziesz mial pewnosc ,ze jest oryginalny i sam ocenisz.

PS: jesli pojawi sie problem ze zuzywaniem oleju silnikowego polecam francuzki olej MOTUL. (tylko ORYGINALNY) Pozdrawiam. :)

martinez
Początkujący
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: 1 lutego 2011, 23:39

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: martinez » 21 lutego 2011, 10:45

do kociamberka - nie widziałem jeszcze samochodu Renault w którym byłaby naklejka że producent zaleca inny olej jak Elf - czyli co tylko Elf spełnia parametry techniczne silników Renault? - :rotfl: chcą promować i sprzedawać swoją markę i tyle,
a jeśli chodzi o Lotos np olej Quazar 5W 40 - jest aprobowany przez:
VW 502.00/505.00/505.01
MB-Approval 229.51
MB-Approval 229.31
BMW Longlife-04
Porsche
RN 0700
RN 0710
to znaczy że spokojnie można go używać nawet w Porsche, chodzi tylko o to jak kogoś do tego przekonać,
a kujawskiego kociamberek to nalej do swojej hulajnogi, zmniejszysz opory taracia o 30% i wtedy zalejsz Castrol do swojego wozidła :) pozdro

kociamberek
VIP
VIP
Posty: 756
Rejestracja: 8 sierpnia 2010, 18:48

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: kociamberek » 21 lutego 2011, 16:40

martinez pisze:do kociamberka - nie widziałem jeszcze samochodu Renault w którym byłaby naklejka że producent zaleca inny olej jak Elf - czyli co tylko Elf spełnia parametry techniczne silników Renault? - :rotfl: chcą promować i sprzedawać swoją markę i tyle,
a jeśli chodzi o Lotos np olej Quazar 5W 40 - jest aprobowany przez:
VW 502.00/505.00/505.01
MB-Approval 229.51
MB-Approval 229.31
BMW Longlife-04
Porsche
RN 0700
RN 0710
to znaczy że spokojnie można go używać nawet w Porsche, chodzi tylko o to jak kogoś do tego przekonać,
a kujawskiego kociamberek to nalej do swojej hulajnogi, zmniejszysz opory taracia o 30% i wtedy zalejsz Castrol do swojego wozidła :) pozdro

No bystrzacha z Ciebie - z wiedzą zaczerpniętą od wuja Google, ciekawe jak szybko znajdziesz u wujka co te cyferki znaczą, piszesz doktorat na temat oleju a w kolejce do beczki stoisz :piwo:

dawid1980
Debiutant
Debiutant
Posty: 9
Rejestracja: 18 sierpnia 2009, 01:55

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: dawid1980 » 22 lutego 2011, 20:51

Do kocimerka czy jak mu tam.....To ze dany producent zaleca dany olej to kwestia koncenu samochodowego..Posłuchaj kolegów bo maja racje...Troszke pokory!!!Nie jestes najmadrzejszy!

blokers86
Debiutant
Debiutant
Posty: 1
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 14:28

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: blokers86 » 28 kwietnia 2013, 14:31

Ja sprawdzam na taniprzeglad.pl - tam maja bardzo czesto oferty na darmowe wymiane oleju i przeglady np. akcja zima. Mam Octavia Tour Mint i za 1 zł sprawdzili mi całe auto bo jest taka promocja Skody. Polecam widzę, że ten taniprzeglad.pl ma coraz więcej promocyjnych ofert w całej Polsce

kamil3
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 484
Rejestracja: 23 maja 2012, 22:32

Re: Wymiana oleju gdzie?

Post autor: kamil3 » 30 grudnia 2018, 15:01

polecam Autocentrum salmar na towarowej ale nie tylko na wymiane oleju pozdrawiam!

ODPOWIEDZ