Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Witam mam pytanie zaswieciła się mi kontrolka filtra cząsteczk stałych mechanik powiedział abym pogonić samochodem na obrotach 2500 na nagrzanym silniku z 40 km na stałych obrotach i tak tez zostało zrobione ale kontrolka nie zgasła ,lecz po kilku dniach w czasie jazdy zgasła a zaswieciła się migająca kontrolka od świec zarowych a inaczej mówiac miga sprezynka pomarańczowa,po podpieciu do komp.pokazało błędy niezidentyfikowane. i cały czas świeci tzw,pomarańczowy silnikczek inaczej informujaca usterkę napedu ale po sprawdzeniu błedu [pokazuje przepływomierz] ..miał moze ktos taki problem lub prosze o polecenia z dobrego mechanika
- lukasz6263
- Guru
- Posty: 136
- Rejestracja: 8 kwietnia 2010, 23:46
- Lokalizacja: JASŁO
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Witam
Nie pokazało żadnego kodu błędów? Samochód jest słabszy? Jakim sprzętem było podpinane?
Nie pokazało żadnego kodu błędów? Samochód jest słabszy? Jakim sprzętem było podpinane?
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
te niezdefiniowane kody usterki to:P1444 ,P12bd ,1445 jakim sprzętem to nie znam sie na tym ale jak to stwierdził to podpioł pod komputer z kturego wydrukowało mu swistek z tymi błedami bez nazywy.A samochud rzeczywiście nie mógł pozbierać się jadac pod górkę ale nieznacznie tracił na mocy.
-
- VIP
- Posty: 606
- Rejestracja: 5 listopada 2011, 17:19
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Wez go usun powinno pomóc
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
P1445 Czujnik temperatury katalizatora 2-G132nula pisze:te niezdefiniowane kody usterki to:P1444 ,P12bd ,1445 jakim sprzętem to nie znam sie na tym ale jak to stwierdził to podpioł pod komputer z kturego wydrukowało mu swistek z tymi błedami bez nazywy.A samochud rzeczywiście nie mógł pozbierać się jadac pod górkę ale nieznacznie tracił na mocy.
P1444 Czujnik pozycji zaworu recyrkulacji spalin EGR
trzeci błąd dziwny, jeśli błąd czujnika temp katalizatora występuje można zapomnieć o wypaleniu dpfa podczas normalnej jazdy jak również awaryjnie testerem. stąd migająca świeca żarowa. trzeba dobrze zdiagnozować i naprawić. można też usunąć dpf i zapomnieć o tym raz na zawsze. w razie czego zapraszam na priv.
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Z tym kodem P12bd to nie jestem pewna ponieważ druk na poczatku nie jest wyrazny.Mechanik który robił koło samochodu stwierdził ze nie mozna usunac w tym samochodzie filtra a jest to samochód z 2010r.ten sam człowiek wymieniał mi katalizator na inny używany który kupił sam on, a z samochodu podobno był popękany w srodku i nie nadawał się.gdy chciałam stary katalizator z powrotem to oswiadczył że nie ma go bo rozcioł i sprzedał ,pieniędzy te zmi nie zwrucił..jak było naprawde tego się nigdy juz nie dowiem dlatego już nie mam do niego zaufania..zresztą niczego co wyciągnoł z samochodu nie zwrucił chodz mówiłam mu ze to co wymieni to ja zabiore nawet swiateł przednich nie oddał a miały tylko uchwyty popekane..szkoda mówic ...Gyd zapytałam go o świecaca kontrolkę spirale migająca to powiedział że nie wie od czego jest a te kody to musi rozszyfrować bo ich nie zan i niema pojecia od czego są..Ten świecacy silniczek kontrolka to pokazuje bład przepływomierza ale po wymianie na inny bład nie ustąpił więc ten sam człowiek powiedział że to moze przez kable co ida do przepływomierza ale z tym mozna jezdzic i w sumie od tej kątrolki sie zaczeło.Potem w zaswiecił się filtr cząsteczek stałych a gdy chciałam go przepalic według instrukcji mechanika to zaswiecił się mi olej i migał na zmiane z filtrem czasteczek..olej zgasł ,filtr migał ,zgasła kontrolka od filtra dpf to zaczeła migac pomarańczowa spirala na wskażniku gdzie pokazuje obroty...i samochud jest troche słabszy..a olej to niewiem jak sprawdzić bo nie ma bagnetu ..Już niewiem do kogo podjechac żeby naprawde pomógł mi z tym autem ..jeśli znacie kogos takiego konkretnego to prosze o namiary...a i podobno po wycieciu tego filtra trzeba zmienić program w komp. samochodu ...
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
To był kowal czy mechanik?
Wiadomo że przepływomierz pokaże zmniejszone zapotrzebowanie na powietrze gdy KAT będzie zapchany sadzą.
W twoim autku musisz zacząć od sprawdzenia układu wtryskowego.
Prawdopodobnie wtryski są zanagarowane lub są uszkodzone i powodują zwiększone zadymienie,
jeśli jeszcze nie robisz dalekich przebiegów to DPF/FAP nie ma kiedy przejść pełnej procedury wypalenia.
Nie da się tego zrobić jadąc np. drogą ma Pilzno czy nawet na Krosno (szczególnie jadąc za 5 "elkami").
Nie radzę też wycinać katalizatora jeśli chcesz jeździć tym autkiem jeszcze kilka lat.
Mają wejść nowe procedury które wyeliminują takie pojazdy z ruchu (sito na przeglądzie).
W Jaśle ciężko będzie znaleźć firmę, która filtrami cząstek stałych zajmuje się "na śniadanie".
Mogę ci polecić serwisy w KRK i Wawie.
Wiadomo że przepływomierz pokaże zmniejszone zapotrzebowanie na powietrze gdy KAT będzie zapchany sadzą.
W twoim autku musisz zacząć od sprawdzenia układu wtryskowego.
Prawdopodobnie wtryski są zanagarowane lub są uszkodzone i powodują zwiększone zadymienie,
jeśli jeszcze nie robisz dalekich przebiegów to DPF/FAP nie ma kiedy przejść pełnej procedury wypalenia.
Nie da się tego zrobić jadąc np. drogą ma Pilzno czy nawet na Krosno (szczególnie jadąc za 5 "elkami").
Nie radzę też wycinać katalizatora jeśli chcesz jeździć tym autkiem jeszcze kilka lat.
Mają wejść nowe procedury które wyeliminują takie pojazdy z ruchu (sito na przeglądzie).
W Jaśle ciężko będzie znaleźć firmę, która filtrami cząstek stałych zajmuje się "na śniadanie".
Mogę ci polecić serwisy w KRK i Wawie.
- lukasz6263
- Guru
- Posty: 136
- Rejestracja: 8 kwietnia 2010, 23:46
- Lokalizacja: JASŁO
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Spirala to od świec itp raczej tego trzeba się trzymać, świecący "hydrant"(silnik)- inaczej silnik wchodzi w tryb pracy awaryjnej, do tego oprócz części głównych dochodzą czujniki itp, mechanik wszystkie wymienione cześć powinien oddać właścicielowi, przynajmniej ja tak robię, auto może być mułowate z wielu przyczyn, przy tym roczniku napchanym czujnikami dobry komputer powinien podpowiedzieć wiele.
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Witam
Nula znam gościa który może pomoc niestety w okolicach Jasla nie było mnie juz dosyć długo. Facet jest z Piaseczna wiec nie wiem czy to wchodzi w grę ale gwarantuje ze zna sie na rzeczy. Ogólnie gość zajmuje sie tunningiem i robi to perfekcyjnie jest znany w całej Polsce. W ofercie ma rownież usuwanie filtrów cząstek stałych. Dobrze napisałaś pisząc ze trzeba zmienić coś w kompie auta po usunięciu filtra. Podaje ci numer do gościa do Piaseczna : 22 8678234 Masters Tunning a tutaj masz numer do gościa w Krakowie: CompSport tunning: 668604000 facet zna sie na rzeczy i pomoże. Nie znam cen usług zapytaj zanim pojedziesz bo wiem ze sie cenią. Jedno co Ci mogę doradzić nie dawaj do bryki zaglądać komuś kto sie na tym nie zna z tego co piszesz to już to zrobiłaś. Mam nadzieje ze nienarobil dużych szkód. Jeśli chcesz zadbać o brykę zadzwoń do gości których ci podałem obydwaj do odnalezienia w necie. Moje samochody są po programach u Mastersa. Ręczę za gościa chociaż tani nie jest. Pozdrawiam.
Nula znam gościa który może pomoc niestety w okolicach Jasla nie było mnie juz dosyć długo. Facet jest z Piaseczna wiec nie wiem czy to wchodzi w grę ale gwarantuje ze zna sie na rzeczy. Ogólnie gość zajmuje sie tunningiem i robi to perfekcyjnie jest znany w całej Polsce. W ofercie ma rownież usuwanie filtrów cząstek stałych. Dobrze napisałaś pisząc ze trzeba zmienić coś w kompie auta po usunięciu filtra. Podaje ci numer do gościa do Piaseczna : 22 8678234 Masters Tunning a tutaj masz numer do gościa w Krakowie: CompSport tunning: 668604000 facet zna sie na rzeczy i pomoże. Nie znam cen usług zapytaj zanim pojedziesz bo wiem ze sie cenią. Jedno co Ci mogę doradzić nie dawaj do bryki zaglądać komuś kto sie na tym nie zna z tego co piszesz to już to zrobiłaś. Mam nadzieje ze nienarobil dużych szkód. Jeśli chcesz zadbać o brykę zadzwoń do gości których ci podałem obydwaj do odnalezienia w necie. Moje samochody są po programach u Mastersa. Ręczę za gościa chociaż tani nie jest. Pozdrawiam.
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Dzięki za odpowiedzi w tym podpowiedzi odzyskuje wiare w ludzi, którzy prubują pomóc mi wogóle mnie nie znając.
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Witam Wszystkich!
Moje zdanie jest takie ze do tej pory nie mogę zrozumieć ludzi którzy w dzisiejszych czasach kupują samochody z silnikami Diesla!
już skończyła się era niezawodnego Diesla teraz to same problemy z tymi silnikami.
http://www.wojdas.24x7.pl/diesel.html
pozdrawiam
Moje zdanie jest takie ze do tej pory nie mogę zrozumieć ludzi którzy w dzisiejszych czasach kupują samochody z silnikami Diesla!
już skończyła się era niezawodnego Diesla teraz to same problemy z tymi silnikami.
http://www.wojdas.24x7.pl/diesel.html
pozdrawiam
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Po samym wycięciu filtra cząstek stałych tak jak mówisz trzeba zmienić program w komputerze sterującym tak, aby wszystko działało bez wywalania kolejnych błędów. I tu trzeba szukać warsztatu, który naprawdę zna się na rzeczy (a takich w okolicy nie znajdziesz). Ogólnie 3.0 są bardzo wrażliwe na jakość paliwa a jeśli wtryski leją to to pociąga za sobą kolejne problemy. Niestety koszt wtrysków do 3.0 jest ogromny (zwłaszcza ze koszt 1szt. mnożymy x 6 ) jeśli wszystkie niedomagają.
Znajomemu w serwisie audi w Krakowie auto podpięli pod komputer i od razu wyszły wtryski. Koszt stosunkowo niewielki za 4 godzinne trzepanie auta (dokładnie nie pamiętam ile), ale dostał konkretną taśmę z wynikami i kondycją silnika.
Swego czasu padł też mu nastawnik recyrkulacji spalin- auto nie jechało i brakowało mocy.
Trzeba zacząć od dobrej diagnostyki- bez tego ani rusz.
Znajomemu w serwisie audi w Krakowie auto podpięli pod komputer i od razu wyszły wtryski. Koszt stosunkowo niewielki za 4 godzinne trzepanie auta (dokładnie nie pamiętam ile), ale dostał konkretną taśmę z wynikami i kondycją silnika.
Swego czasu padł też mu nastawnik recyrkulacji spalin- auto nie jechało i brakowało mocy.
Trzeba zacząć od dobrej diagnostyki- bez tego ani rusz.
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Zaryzykuję tezę, że słowo niezawodność we współczesnej motoryzacji odchodzi w przeszłość (również w benzynie).
Ale fakt. Jak widzę jadącą mazdę w Dieslu to faktycznie trochę współczuję właścicielowi.
Nie zna dnia ani godziny gdy autko stanie bo obróci panewkę. I nie będzie w tym żadnej winy użytkownika noo może poza codziennym sprawdzaniem stanu oleju w misce
Potwierdzam. Marek Staszewski to jeden z najlepszych specjalistów od Diesla.
Wal na Piaseczno.
Ale fakt. Jak widzę jadącą mazdę w Dieslu to faktycznie trochę współczuję właścicielowi.
Nie zna dnia ani godziny gdy autko stanie bo obróci panewkę. I nie będzie w tym żadnej winy użytkownika noo może poza codziennym sprawdzaniem stanu oleju w misce
Potwierdzam. Marek Staszewski to jeden z najlepszych specjalistów od Diesla.
Wal na Piaseczno.
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
Do Nula....... Fajny jest fachowiec w miejscowości Potok ma na imię Bartek nie posiadam namiaru ale jeśli byś chciała to mogę ci wytłumaczyć jak tam dojechać Polecam !!!!!
Re: Filtr czasteczek stałych w audi 3.0 TDI
w maździe pracują silniki diesla PSA więc możesz współczuć także użytkownikom fordów, peugeotów, citroenów, volv'ów i pewnie paru innym, naprawdę myslisz e ta pani pojedzie do piaseczna?KF pisze:Zaryzykuję tezę, że słowo niezawodność we współczesnej motoryzacji odchodzi w przeszłość (również w benzynie).
Ale fakt. Jak widzę jadącą mazdę w Dieslu to faktycznie trochę współczuję właścicielowi.
Nie zna dnia ani godziny gdy autko stanie bo obróci panewkę. I nie będzie w tym żadnej winy użytkownika noo może poza codziennym sprawdzaniem stanu oleju w misce
Potwierdzam. Marek Staszewski to jeden z najlepszych specjalistów od Diesla.
Wal na Piaseczno.